שינוי שם: להתראות נוקיה, שלום מיקרוסופט מובייל

מיקרוסופט, שרכשה את ענקית הסלולר הפינית, תחליף את שמה ל"מיקרוסופט מובייל"

רק לפני מספר שנים נוקיה הייתה השם הכי חם בתעשיית הסלולר, אך החל מסוף השבוע הקרוב, שם המותג נוקיה ייעלם, ובמקומו הצרכנים יצטרכו לשנן את השם החדש "מיקרוסופט מובייל". ממסמך פנימי שמיקרוסופט העבירה לשותפים העסקיים של נוקיה, ופורסם במספר אתרים ברשת, עולה שמיקרוסופט מתכננת להמשיך את ההסכמים והתנאים שהיו לנוקיה עם המפיצים שלה, אבל לשנות את שם החברה הפינית. בישראל חברת יורוקום היא מפיצת מוצרי נוקיה, ועדיין לא ברור איך העסקה הזו תשפיע עליה ואם היא זו שתמשיך בפעילות הפצת סמארטפונים מבוססי ווינדוס פון. מיורוקום נמסר שהיא תמשיך בהפצת המכשירים בארץ.

בספטמבר 2013 הודיעה מיקרוסופט על רכישת נוקיה ב-7.2 מיליארד דולר וביום שישי הקרוב, ה-25 באפריל, היא תכנס לתוקף. מיקרוסופט כתבה בבלוג החברה "סיום הרכישה הוא צעד נוסף במסע אל עבר השתלבות שתי החברות יחדיו. הרכישה הזו תעזור למיקרוסופט לקדם את החדשנות ואימוץ מוצרי ווינדוס פון על ידי השוק. בנוסף, אנחנו מצפים להציג למיליון הצרכנים הבאים שלנו את שירותי מיקרוסופט באמצעות מכשירי נוקיה".

מנכ"ל נוקיה לשעבר, סטיבן אלופ, כבר כיהן בשנה האחרונה כסגן נשיא למכשירים ושירותים בנוקיה. אלופ, שהגיע לנוקיה ישירות מענקית התוכנה והחומרה מרדמונד, כיהן לפני כן כראש החטיבה העסקית של מיקרוסופט והוא זה שהיה שותף לברית בין שתי החברות משנת 2011.

מיקרוסופט מעוניינת באמצעות העסקה בקידום מערכת ההפעלה הסלולרית שלה - ווינדוס פון. נוקיה היא השחקנית העיקרית בהשקות מכשירים מבוססי ווינדוס פון, לצד השקות זניחות של סמארטפונים מצד סמסונג, וואווי ו-HTC. לאחרונה הודיעה מיקרוסופט שגם LG, לנובו ו-ZTE ישיקו סמארטפונים עם המערכת שלה.

בישראל נתח השוק של ווינדוס פון עמד ב-2013 על 7.7%, לפי נתוני IDC ישראל. בסוף השנה, נתח השוק של מיקרוסופט עמד בעולם על 3%, בעוד אפל עם 17.6% וגוגל עם 78.1%.