בעלי ישראליפט לשעבר רכש מניות סלקט ב-15 מ' ש'

מיכאל אילן משקיע בחברה שפיתחה שיטה למיון של דגימות המכילות תאי גזע, ולשיפור ריכוז התאים

חברת תאי הגזע סלקט ביומד , הנסחרת לפי שווי של 65 מיליון שקל, השלימה היום (ד') גיוס של 15 מיליון שקל ממשקיע יחיד, מיכאל אילן שמו. מחיר מניית החברה בעסקה הוא 1.05 שקל, לעומת 1.15 שקל - מחירה של המניה היום בבוקר.

בימים האחרונים עלתה המניה 15%, ללא הודעות חיוביות.

מדובר בהנפקה מוצלחת עבור חברה בגודל ובשלב הפעילות של סלקט. היא מגייסת סכום משמעותי עבורה במחיר קרוב למחיר השוק, ללא עלויות הנפקה ומבלי לתת אופציות. מניית החברה עולה היום 3.02%, לשווי של 67 מיליון שקל.

אילן היה בעל המניות העיקרי חברת המעליות ישראליפט, שנמכרה בתחילת 2013 לחברת Kone הפינית. סכום העסקה לא פורסם, אך ידוע כי ישראליפט הייתה חברה תעשייתית שהעסיקה 330 עובדים, וקיבלה בעבר הצעה לרכישה לפי 200-250 מיליון שקל, כך שנראה כי אילן התעשר מאוד מהעסקה, ומחפש כעת ערוצי השקעה לכספו.

סלקט מוזגה לשלד טי.אר.אף ביולי 2007. באוקטובר גייסה 3.4 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים, במחיר של 0.86 שקל למניה.

אותו התחום כמו גמידה סל

חברת סלקט פיתחה שיטה חדשה למיון של דגימות המכילות תאי גזע, ושיפור ריכוז תאי הגזע בדגימה. תכונה זו אמורה לאפשר להשתיל יותר תאי גזע, תוך הפחתת הסיכון כי דגימת התאים המושתלת תתקוף את הגוף (תופעת לואי מסוכנת של ההשתלות הללו, שנקראת Graft versus host disease).

המוצר מיועד תחילה לשפר את הטיפול באמצעות תאי גזע בסרטן הדם. זוהי אותה התוויה שאליה פונה חברת גמידה סל, שהנמצאת במו"מ למכירה לחברת נוברטיס ב-300-600 מיליון דולר.

המוצר של סלקט, אם יפותח בהצלחה ויגיע לשוק, יכול להיות מתחרה של גמידה סל, או משלים שלה, שכן ניתן לשפר את צפיפות הדגימה כמה פעמים.

כמו כן, סלקט מעוניינת להציע את שיטת המיון שלה לכל חברה שמעוניינת להפיק תאי גזע לשימושים שונים, כחברת שירות.

את סלקט יזמו ד"ר שי ירקוני, בעבר מייסד ומנכ"ל חברת טרגט; ד"ר נדיר אשכנזי, מנהל המעבדה לחקר תאי גזע במרכז הרפואי רבין; ונוריאל קסביאן, הדמות הציורית בחבורה.

קסביאן (המעדיף שיכנוהו צ'יריץ', על שם מאמן הכדורגל מילובן צ'יריץ'), היה בעבר מפיק טלוויזיוני וחבר קרוב של אריק איינשטיין, נסע לטנזניה כדי להקים שם ערוץ טלוויזיה ממשלתי, והפך לקונסול הכבוד של טנזניה בישראל.

אשתו, שאותה פגש בטנזניה, היא מסרט וולדמיכאל-קסביאן, שהשתתפה בעונה האחרונה של מאסטר שף.