הכל בגלל נהג אחד: הסתיימה השביתה בנמל אשדוד

(עדכון) - העובדים: "המנכ"ל דרש לעצמו נהג צמוד והקצה רכב עבודה גדול לצרכיו הפרטיים של עוזרו האישי" ■ ההנהלה בתגובה: "זהו ניסיון גס להתערב בסוגיות ניהוליות"

הסתיימו העיצומים בנמל אשדוד: ועד העובדים המנהליים והאקדמאים בנמל אשדוד השבית היום (ה') את העבודה של 6 נהגים העוסקים בהסעות פנימיות, שהיו אמורים בין היתר לפרוק מכוניות מאנייה שתעגון בנמל במוצ"ש הקרוב. השביתה הסתיימה בשעות אחה"צ.

לטענת הוועד, בראשות מיכל לוגסי, הצעד הזה הגיע בתגובה להתנהלותו לכאורה של המנכ"ל בפועל, יצחק בלומנטל. על פי הטענה, בלומנטל ביקש לעצמו בתקופה האחרונה לקבל שירותי הסעות פנימיות מנהג מסוים בלבד, מה שיצר בעיה קשה בסידור העבודה של כלל הנהגים תוך אילוץ הנמל להזמין שירותי הסעות מקבלן חיצוני בעלות גבוהה לכאורה.

"אם בלומנטל רוצה נהג צמוד שיערב לו, הוא יכול לדרוש תקן לנהג. אבל לא יתכן שהוא יחליט לגרוע נהג ספציפי ממצבת העבודה של הנמל, לטובת נסיעותיו שלו ובכך לשבש סידור עבודה שלם", אמרה יו"ר הוועד לוגסי. היא גם הוסיפה משפט שמראה לבלומנטל מי מנהל את העבודה בנמל: "אחראי הנהגים יוכל להמשיך ולהקצות לו, מעת לעת, נהג פנוי מתוך המאגר הקיים".

לאחר סיום השביתה נמסר מההסתדרות כי הנהג התפעולי חדל לשמש כנהגו האישי של המנכ"ל ובארגון הבהירו להנהלה כי נהג אישי אפשרי רק בחוזה אישי ולא מקרב נהגי התפעול שמועסקים בהסכם קיבוצי ואחראים על פריקת מכוניות ומשימות שונות.

בוועד העובדים ציינו כי עד לפני 8 שנים נהנה מנכ"ל הנמל מנהג צמוד כחלק ממנעמי התפקיד, אולם שוקי סגיס, שעזב לפני כחצי שנה, בחר לוותר על הפריבילגיה כשנכנס לתפקיד המנכ"ל. סגיס היה ידוע ביחסיו הטובים עם ועדי העובדים שהפחיתו את השביתות בנמל והגדילו את התפוקות, אולם היחסים האלה אופיינו גם בהעלמת עין מסוימת מהתנהגות בעייתית מצד הוועדים לפחות בחלק מהמקרים. בהודעת הוועד בחרו לשבח את סגיס תוך עקיצת מחליפו, כשכתבו: "סגיס החליט לנהוג בעצמו (ברכב) ולתת דוגמה אישית להתנהלות צנועה".

עוד טוענים בוועד כי המנכ"ל בלומנטל הורה בניגוד לנהלים לכאורה להקצות רכב תפעולי גדול במהלך החג, לטובת צרכיו הפרטיים של עוזרו האישי. "דבר זה אסור בתכלית האיסור, מה גם שעוזרו האישי נהנה מרכב צמוד של חברת ליסינג שהנמל משלם תמורתו", טענה לוגסי.

בהנהלת הנמל מסרו בתגובה טרם סיום השביתה: "ועד המנהלה בנמל אשדוד פתח היום בבוקר בשיבושי עבודה של הנהגים תוך ניסיון גס להתערב בסוגיות הנמצאות בסמכות ההנהלה. הנהלת החברה לא תאפשר לוועדים להמשיך לנסות להתערב בנושאים הקשורים באחריות ניהולית. למנכ"ל הנוכחי, כמו לקודמיו ולמנכ"לים אחרים בחברות ממשלתיות, ישנו תקן של נהג קבוע. המנכ"ל החליט לוותר על תקן זה על מנת לחסוך לחברה. עקב שעות העבודה המרובות של המנכ"ל ומשיקולי בטיחות, ישנן נסיעות שמצריכות סיוע מעת לעת בנהג של החברה. החברה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להחזרת העבודה לסידרה ותנקוט באמצעים כלפי העובדים ששיבשו את העבודה".

בעניין הרכב של עוזרו האישי של המנכ"ל, טוענים בהנהלה כי העוזר זכאי לרכב כחלק מתנאי עבודתו וכי הוא "החליף רכב ברכב".