מתחברים לתוכן: אמזון חוברת ל-HBO, ו-AOL לאולפני מירמקס

מנויי הפרימיום של אמזון יקבלו גישה לסדרות של HBO ■ כ-700 סרטי מירמקס ישולבו בערוץ סרטים חדש של AOL, אך העסקה מוצעת גם לשירותי תוכן מתחרים

אמזון ממשיכה להרחיב את היצע התוכן שלה למנויי הפרימיום של ענקית האינטרנט: החברה הודיעה אתמול (ד') כי חתמה על הסכם עם רשת הכבלים האמריקאית HBO, לפיו מנוי Amazon Prime יוכלו ליהנות מגישה לתכנים פופולריים מבית HBO.

מדובר בבשורה עבור אמזון ועבור המנויים שלה, שיוכלו ליהנות מסדרות מובילות כמו "הסופרנוס" ו"הסמויה", שיגיעו לשירות Prime Instant Video החל מ-21 במאי.

על-פי ההסכם, סדרות חדשות יותר, כמו "בנות" או "חדר החדשות", ישודרו בשלב מאוחר יותר, כיוון שהחוזה מאפשר להעלות את תוכני HBO רק 3 שנים לאחר שידורם המקורי. כך למשל, סדרת הדגל של HBO כיום, "משחקי הכס", נשארת מחוץ לשירות של אמזון.

כמו כן, שתי החברות סיכמו כי השירות HBO Go, המאפשר גישה בסטרימינג לקטלוג הישן והחדש של HBO, יהיה זמין בסוף השנה הקרובה דרך שירות הטלוויזיה החדש של אמזון, Fire TV.

במקביל, חברת AOL הודיעה אתמול כי היא נכנסת לראשונה לתחום הסרטים, במסגרת שיתוף-פעולה שחתמה עם אולפני מירמקס, במסגרתו תזרים בחינם (עם פרסומות) שורה של כ-700 סרטי קולנוע.

בין הסרטים ניתן למצוא קלאסיקות כמו "ספרות זולה", "הפצוע האנגלי", "סינמה פרדיסו", "כלבי אשמורת" ועוד. הסרטים ישולבו בתוך רשת הווידיאו של החברה שנקראת AOL On Network.

לדברי נשיא חטיבת הווידיאו של AOL, הישראלי רן הר נבו, הסרטים בערוץ החדש יתחלפו על בסיס חודשי. "הצופים שלנו פתוחים לקבל תכנים ארוכים יותר, ואנחנו רוצים להציע מגוון רחב של תוכן. להציע חוויה של סרטים טובים נראה כמו דרך טבעית ללכת בה", הוסיף הר נבו. הפיתוח של הרשת ומרכיבי הווידיאו השונים נעשה במרכז הפיתוח של החברה בישראל.

באתר Variety מציינים כי העסקה של מירמקס מול AOL, שתצא לפועל החל מ-30 באפריל, אינה בלעדית, והאולפנים מציעים את הסרטים שלהם גם לשירותים מתחרים כמו נטפליקס, הולו ואמזון.

יש לציין כי לאחרונה רכשה AOL את הפורמט של התוכנית הישראלית "מחוברים", והיא מתכוונת להפיק ולצלם אותה בניו-יורק תחת השם "Connected".