סיטי: מכירת מניות סודהסטרים לסטארבקס - עסקת win-win

הד נרחב לחשיפת "גלובס" אודות המגעים שמנהלת רשת בתי-הקפה האמריקאית לרכישת 10% ממניות החברה הישראלית ■ הכלכלנים: "שיתוף-פעולה מותגי יהיה טוב לסודהסטרים... אנחנו אוהבים את הסיפור שלה"

"עסקה שבה סודהסטרים תמכור מניות מיעוט לשותף אסטרטגי שיכול לשים על השולחן יותר מותגים ולעזור לחברה לנהל את סיכויי הצמיחה שלה - היא עסקת win-win לשני הצדדים" - כך כותבים כלכלני סיטי, בעקבות חשיפת "גלובס" אתמול (ד') על המגעים המתקדמים בין ענקית הקפה סטארבקס לבין סודהסטרים על רכישת 10% ממניות החברה הישראלית.

הדיווח זכה להד נרחב, ומניית סודהסטרים זינקה אתמול ב-10.7% בנאסד"ק. למעשה, המניה נסחרה בתחילת יום המסחר ללא שינוי, אך דקות ספורות לאחר הפרסום ב"גלובס" החלה לזנק. מחזור המסחר במניה היה גבוה כמעט פי 5 מהמחזור היומי הממוצע.

סודהסטרים, יצרנית מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים, נסחרת כעת בשווי של 935 מיליון דולר. המגעים עם סטארבקס הם כאמור לרכישת נתח של 10% ממניותיה, לפי שווי של כ-1.1 מיליארד דולר - פרמיה של כ-18% על השווי הנוכחי.

בתגובה לפניית בלומברג אתמול סירבו בסטארבקס לאשר או להכחיש את הידיעה.

השותפות הנרקמת בין סטארבקס לבין יצרנית מכשירי ההגזה הביתיים מישראל מגיעה על רקע שיתוף-פעולה דומה שיצרה ענקית המשקאות קוקה-קולה עם יצרנית מכונות הקפה הביתי גרין מאונטיין. בפברואר רכשה קוקה-קולה 10% ממניות גרין מאונטיין ב-1.25 מיליארד דולר - פרמיה משמעותית על מחיר השוק של החברה בזמן העסקה, במהלך שהעניק מצד אחד תוקף למודל של סודהסטרים, ומנגד צפוי להחריף בעתיד את הסביבה התחרותית בה היא פועלת.

האנליסטית וונדי ניקולסון מסיטי כתבה אתמול כי "זה זמן שאנו מאמינים ששיתוף-פעולה מותגי יהיה טוב לסודהסטרים", וזאת משום שהוא יעזור לה להגדיל את כוח המשיכה שלה באמצעות מינוף מותגים שהצרכנים כבר ממילא מכירים (כדוגמה אפשרות לשיתוף-פעולה עם יצרניות מכשירים ביתיים היא מציינת את Kitchen-Aid או סמסונג).

"אנחנו אוהבים את הסיפור של סודהסטרים' כי אנחנו מאמינים שקטגוריית מערכות ההגזה הביתיות עדיין בחיתוליה בשוק האמריקאי", כותבת האנליסטית. "הדבר היחיד שחסר לסודהסטרים ברבעונים האחרונים זה היכולת לנהל את הצמיחה שלה מפרספקטיבה של שרשרת האספקה".

ניקולסון שותפה לחשש המשקיעים מכך שעיקר הצמיחה ברווח הנקי למניה השנה יגיע בסוף השנה, ומקווה שהחברה תרחיב את פעילות ההפצה שלה בארה"ב בטווח הקרוב. "היעדר חדשות בנושא זה משאיר אותנו זהירים", היא מוסיפה.

המלצתה נותרת ללא שינוי, "קנייה", וגם מחיר היעד למניה נותר 48 דולר - גבוה ב-7% ממחירה כיום. "אנחנו אופטימיים-זהירים ומעריכים כי הצמיחה של סודהסטרים תשתפר ברבעונים הקרובים", היא מסכמת.