דוידי וקרן פימי בדרך לאקזיט נוסף באמצעות חברת אינרום

‎‎קרן הפרייבט אקוויטי מבקשת לבצע הצעת מכר של 40%-50% ממניות אינרום, הכוללת את החברות איטונג, כרמית ונירלט, לפי שווי חברה של מיליארד שקל

‎‎קרן פימי שבשליטת המייסד והמנהל ישי דוידי בדרך לאקזיט מוצלח נוסף, והפעם באמצעות הנפקת אקוויטי גדולה בבורסה בתל אביב, שבה תשולב הצעת מכר בחברת אינרום תעשיות בנייה. בפימי, המחזיקה ב-100% ממניות אינרום בנייה, המאגדת שלוש חברות מובילות בשוק מוצרי הבנייה המקומי, מקווים להשלים את הרישום למסחר של החברה התעשייתית תוך חודש מהיום, ומקווים שמניית החברה תיכנס למסחר כחלק ממדד ת"א 100.

ככל הידוע בכוונת פימי לבצע הצעת מכר למניות הקרן באינרום תעשיות בנייה בהיקף כולל של כ-400-500 מיליון שקל, לפי שווי של מיליארד שקל לחברה.

‏"אינרום בנייה לא זקוקה לכסף שיוזרם פנימה לתוך החברה, כך שכל ההליך יכלול רק את הצעת המכר", מבהיר היום גורם המעורה בהתפתחויות סביב אינרום. לדברי אותו גורם, "אינרום תעשיות בנייה השקיעה רבות בשנים האחרונות בצמיחה הנוכחית ובצמיחה העתידית, והיא מייצרת כסף, ולא זקוקה לכסף".

‏פימי נשארת עם שלוש חברות

‏‏אינרום פועלת בשלושה תחומים: פעילות פתרונות בנייה, מוצרי גמר לבנייה וצבעים. זאת באמצעות שלוש חברות תפעוליות שבשליטתה: איטונג (100%), כרמית מיסטר פיקס (100%) ונירלט (61.1%). יתרת המניות בנירלט נמצאת בידי הקיבוצים ניר עוז ונירים. רק 3% מהכנסות הקבוצה מגיעות מחו"ל, והיא נסמכת בעיקר על שוק הבנייה המקומי.

עבור פימי מדובר בחותמת על העסקה המוצלחת שבוצעה בשנים 2008-2009, כשרכשה את אינרום תעשיות (לשעבר אורלייט תעשיות), שכללה אז שש חברות - השלוש שיהפכו כעת לחברה ציבורית, ושלוש חברות נוספות: אורדן, אלוני ואורלייט, שעדיין נותרות בבעלותה הפרטית של פימי.

‏‏‏עבור פימי, הכספים שינבעו מהצעת המכר יהיו רווח נקי, משום שהקרן כבר החזירה את השקעתה בחברות אלה באמצעות דיבידנדים שחולקו. פימי השקיעה בסך הכול כ-47 מיליון דולר (פחות מ-250 מיליון שקל בערכים של אז) ברכישת אינרום תעשיות מידי קבוצת שרם-פודים והצעות רכש שהוגשו בהמשך לחברות המוחזקות הציבוריות שלה.

‏כאמור, בעוד שפימי מממשת עתה ברווח גדול חלק מהחזקותיה באינרום תעשיות בנייה, נותרו בידיה שלוש חברות נוספות שנרכשו משרם-פודים לפני מספר שנים. לאור הערכות כי שלוש החברות הפרטיות הנוספות יימכרו או יונפקו בעתיד, הרי שפימי צפויה להשלים השקעה מוצלחת באינרום תעשיות ברווח מצטבר של מעל למיליארד שקל.

את הצעת המכר של אינרום תעשיות בנייה יובילו לידר הנפקות, לאומי פרטנרס ודיסקונט חיתום, שאליהם חוברת החברה החדשה ווליו בייס חיתום, של ויקטור שמריך ועידו נויברגר, לשעבר מנכ"לים משותפים בבית ההשקעות דש איפקס.

‏חברה רווחית וצומחת

‏‏מטיוטת התשקיף עולה כי אינרום תעשיות בנייה היא חברה רווחית וצומחת. מהנתונים ששחררה עתה החברה לקראת הפיכתה לציבורית עולה, כי ב-2013 היא רשמה הכנסות של 809 מיליון שקל - גידול של כ-9% לעומת ההכנסות ב-2012. הגידול נרשם בכל תחומי הפעילות. הכנסות החברה בשנה החולפת גבוהות בכ-17% מההכנסות שרשמה ב-2011.

‏בשורת הרווח התפעולי מציגה אינרום שיעורי רווחיות נאים וגם צמיחה. ב-2013 הציגה החברה רווח תפעולי של כ-119 מיליון שקל, שהיוו כ-14.7% מההכנסות. זאת לעומת רווח תפעולי של כ-86 מיליון שקל (כ-11.6% מההכנסות) וכ-85 מיליון שקל (12.2% מההכנסות), ב-2012 וב-2011, בהתאמה.

עוד מציינת החברה, כי ה-‏EBITDA‏ (רווח תפעולי, ללא הוצאות/הכנסות אחרות, בתוספת פחת והפחתות) הסתכם ב-2013 בכ-140.2 מיליון שקל, לעומת כ-105.5 מיליון שקל ב-2012. בשורה התחתונה החברה הציגה ב-2013 רווח נקי של כ-67 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-47 מיליון שקל ב-2012 ושל כ-46 מיליון שקל ב-2011.

‏גורם המקורב לחברה מציין, כי לא מדובר בתוצאות חד-פעמיות שיאפיינו רק את 2013, כהכנה לקראת הצעת המכר. "מדובר בחברה טובה, שהיא גם חברה צומחת שמאפשרת השתלבות גם ביציבות עם דיבידנד קבוע". בדברים אלה הוא מתייחס למדיניות הדיבידנד שאליה מתחייבת החברה, שלפיה 75% מהרווח יחולק לבעלי המניות. מדיניות זו תיכנס לתוקף עבור שנת 2014, ובטיוטת התשקיף מצוין, כי נכון ליום לסוף 2013 "לתאגיד אין יתרת רווחים ראויים לחלוקה".

‏כל שלוש החברות התפעוליות רווחיות ומחלקות דיבידנדים: כ-74.6 מיליון שקל דיבידנד חולקו לבעלי המניות ב-2013. בשלוש השנים האחרונות מדובר על דיבידנדים בהיקף מצרפי של כ-160 מיליון שקל שחילקו שלוש החברות התפעוליות. ‏‎‎‏

תמצית תוצאות הפעילות של אינרום
 תמצית תוצאות הפעילות של אינרום

אינרום-גרפים
 אינרום-גרפים