כך עושים זאת בסין: 7 מיליון דירות ציבוריות עד סוף השנה

ממשלת סין מנסה להתמודד עם בועת הדיור במדינה ומנסה להציף את השוק בדירות ציבוריות שיצננו את המחירים ■ אנליסטים בשוק סבורים כי הבנייה הנרחבת תסייע לצמיחה של סין אך אחרים מביעים ביקורת על התוכנית לדיור ציבורי

ממשלת סין מתכננת לבנות יותר מ-7 מיליון דירות ציבוריות עד סוף השנה, כך הודיע משרד הדיור והפיתוח האזורי הסיני בסוף השבוע, במטרה לאותת כי הממשל נחוש למנוע את המשך עליית מחירי הדיור במדינה.

אנליסטים בשוק מעריכים כי בנייה בהיקף נרחב של דיור ציבורי בסין מסייעת במידה נרחבת לצנן את מחירי הדיור הגואים במדינה, אך גם תורמת לצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

אולם, רבים אחרים מבקרים את תוכנית הדיור הציבורי בסין, משום שלטענתם היא לא יעילה מאחר והאוכלוסייה החלשה והענייה זוכה לדירות הפשוטות בעוד הדירות הטובות יותר נשמרות לבכירי הממשל.

הממשל הסיני מנסה להתמודד עם בועת הדיור במדינה כבר יותר מארבע שנים אך רק לאחרונה הוא הצליח לבלום מעט את מחירי הדיור, שעלו בחודש מארס בקצב הנמוך ביותר מזה שמונה חודשים. לפי הנתונים האחרונים, מחירי הדיור הממוצעים ב-70 הערים המובילות בסין עלו ב-7.7% במארס, בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד. זאת לעומת עלייה שנתית של 8.7% בחודש פברואר.