דרמה בישיבת דירקטוריון אי.די.בי סביב רכישת כלל ביטוח

היועמ"ש של החברה מנעה מהנאמנים ומבעלי השליטה החדשים מלהשתתף בהצבעה בנוגע להארכת העסקה מול הרוכשים הסינים של כלל ביטוח

דרמה התרחשה היום (א') במסגרת התכנסות ישיבת דירקטוריון אי.די.בי. עו"ד נחמה ברין, היועצת המשפטית של החברה, פסלה את נאמני הסדר החוב בחברה מטעם ביהמ"ש, אייל גבאי וחגי אולמן, ובעלי הבית החדשים בקונצרן - מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, המשמשים כולם כחברים בדירקטוריון הקבוצה, מלהשתתף בהצבעה שהתקיימה היום בנוגע להארכת העסקה מול הרוכשים הסינים של החברה הבת כלל ביטוח.

בסופו של דבר ההצבעה על הארכת מועד העסקה נדחתה ליום רביעי.

תחילת הדיון בישיבת הדירקטוריון התאפיינה בעימות בין היו"ר אי.די.בי אהרון פוגל, לבין גבאי, זאת בשל טענתו של פוגל כי אם אכן תתקיים הנפקת הזכויות של פתוח בהשתתפות בן משה ואלשטיין (כפי שמתוכנן בהסדר החוב של הקונצרן), אין כל סיבה כי לאי.די.בי פתוח תהיה בעיה תזרימית גם אם לא תצא לפועל מכירת כלל ביטוח לרוכשים הסינים.

בתוך כך הגישה חברת הייעוץ MNS לדירקטוריון החברה הערכת שווי מעודכנת לכלל ביטוח.

מכירת כלל ביטוח לידי קבוצת רוכשים סינית, שנחתמה באוגוסט האחרון (תמורתה התחייבו הסינים לשלם לאי.די.בי פתוח 1.5 מיליארד שקל לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל), ממתינה בימים אלו לאישור הפיקוח על הביטוח, שבוחן את הרוכשים. במסגרת בדיקה זו, שלחה המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, שניים מאנשיה לסין בכדי לקדם את הבדיקה.

לאחרונה דווח על התקדמות בהליך המתמשך לאישור הרוכשים הסיניים, שבמסגרתה נתקבל אישור עקרוני מצד הפיקוח "בקשר עם מבנה הקבוצה שתרכוש את כלל ביטוח". עם זאת, יש לרוכשים עוד אתגר לעמוד בו והוא הדד ליין לפיו נקבע כי השלמת העסקה תתאפשר אוטומטית רק אם תיעשה עד תחילת מאי (מועד בעייתי עבור הרוכשים, שלא יקבלו את אישור הפיקוח עד אז).

בשל כך הסינים פנו באחרונה לאי.די.בי בבקשה לפתוח את ההסכם לרכישת השליטה בכלל ביטוח, ולאשר הארכה של המועד האחרון להשלמת העסקה עד לסוף מאי 2014.