לא שקט בבית חולים הדסה: צפי לעיצומים מחרתיים

במידה ולא תושג התקדמות משמעותית במו"מ מול האוצר, נערכים בהסתדרות למאבק להצלת בית החולים הדסה

במידה ולא תושג התקדמות משמעותית במו"מ מול האוצר, נערכים בהסתדרות למאבק להצלת בית החולים הדסה. כך הוחלט היום (א') בישיבה מיוחדת שקיים יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן עם עובדי המנהלה והאחיות של המרכז הרפואי הדסה, הסתדרות המעו"ף, הסתדרות האחיות ומרחב ירושלים. ההחלטה לדחות את יישום הצעדים הארגוניים ליום ג' התקבלה לנוכח רצון הצדדים לכבד את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ומתן הזדמנות נוספת למו"מ.

אבי ניסנקורן אמר היום בסיום הישיבה: "אנו לא ניתן יד לפירוק הדסה. כעת זה הזמן להכרעות גורליות ומשרדי האוצר והבריאות חייבים למצוא פתרון מיידי. ראוי לציין שכבר לפני שבועיים, מנכ"ל הדסה והנאמנים הודיעו כי למרות המצב הקשה, העובדים המנהליים, האחים והאחיות הפגינו אחריות רבה והמשא ומתן מולם מוצה. אחרי שורה של ויתורים כואבים מצד העובדים, הכדור נמצא כעת במגרש של משרד האוצר".

במסגרת הפעילות הארגונית נערכים העובדים למעבר לעבודה במתכונת חירום. בנוסף אלפי העובדים בהדסה צפויים לצאת לרחובות ונערכים לפעילות מחאה והפגנות בכל רחבי הארץ.

יצוין כי על רקע המשבר בהדסה, ההסתדרות הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה כולל בכל בתי החולים הציבוריים בארץ וקופות החולים כללית ומאוחדת. משמעות הדבר היא כי תוך שבועיים מרגע ההכרזה, ההסתדרות תוכל לנקוט בשורה של צעדים ארגוניים במערכת הרפואה הציבורית, לרבות עיצומים והשבתה חלקית או מלאה של השירותים.