דיווח: נתניהו מעכב את החתימה על הסכם הפיוס עם טורקיה

העיתון הטורקי "הורייט" מדווח כי רה"מ "חושש מההשלכות הפוליטיות של המהלך"

נמשכים העיכובים בחתימת הסכם הפיוס בין טורקיה לישראל הנוגע לנפגעי המשט לעזה. העיתון הטורקי "הורייט" דיווח הבוקר (ב') כי דרגי העבודה המקצועיים בשתי המדינות סיימו לנסח את ההסכם לפני כמה שבועות, ומי שמעכב כעת את חתימתו הוא הצד הישראלי. על-פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו "חושש מההשלכות הפוליטיות של המהלך", על רקע הקשיים במשא-ומתן עם הפלסטינים.

המגעים לחתימת הסכם בין ישראל לטורקיה, שישים קץ לפרשת המשט לעזה, מתנהלים זה כמה חודשים. בתחילת החודש שעבר הסתמן שהצדדים קרובים מאוד להסכם, לאחר שישראל הגמישה את עמדותיה והסכימה להעלות את סכום הפיצויים, שישולם למשפחות תשעת האזרחים הטורקים שנהרגו בפשיטה על ה"מאווי מרמרה". אלא שאז הודיע ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על הקשחת התנאים, ודרש שישראל תסיר את המצור על רצועת עזה כחלק נוסף מההסכם.

בירושלים פירשו את התנהלותו של ארדואן כניסיון לדחות את ההסכם עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות בטורקיה, שנערכו בסוף מרץ. ערב הבחירות, אמר סגנו של ארדואן, בולנט ארינץ', כי ההסכם עם ישראל צפוי להיחתם בקרוב .אולם מאז חלפו יותר משלושה שבועות, ולא נרשמה כל התקדמות במגעים. בטורקיה, כאמור, מאשימים בכך את הצד הישראלי.

בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו עד כה לפרסום בטורקיה, אך גורם במשרד החוץ בירושלים אמר לוואלה! חדשות כי "העסק תקוע בנקודה יחסית מתקדמת". לדבריו, "אחרי הסכם הפיוס בין פתח לחמאס, כל דרישה טורקית להכניס את עזה לתוך הסיפור הופכת להרבה יותר מסובכת מבחינתנו".