נמשכה העתירה להדיח את אייל גולן ומשה פרץ מהריאליטי

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לאחר שנגד השניים הוגשו כתבי אישום בגין העלמות מס, אך השופטים קבעו כי "העתירה כללית מדי או מוקדמת מדי"

התנועה לאיכות השלטון משכה היום (ב'), בהמלצת שופטי בג"ץ, את העתירה שהגישה בדרישה להרחיק את הזמרים אייל גולן ומשה פרץ מתוכניות הריאליטי שבהן הם שימשו כשופטים.

העתירה הוגשה בחודש נובמבר 2013, לאחר שנגד גולן ופרץ הוגשו כתבי אישום בגין העלמות מס. גולן שימש כשופט בתוכנית הכישרונות "הכוכב הבא" של זכיינית ערוץ 2 קשת, ואילו פרץ שימש שופט בתוכנית "אקס פקטור" של רשת. העתירה הוגשה נגד הרשות השנייה, הזכייניות קשת ורשת ונגד גולן ופרץ עצמם.

התנועה דרשה מבג"ץ להורות לרשות השנייה לפרסם כללים והנחיות הנוגעים להשתתפותם של מואשמים ומורשעים בתוכניות בידור. "הצבתם של נאשמים בעבירות מסים בקדמת הבמה הציבורית יוצרת תחושה קשה בקרב ציבור משלמי המסים, קרי החברים באמנה החברתית, ופוגעת במוטיבציה ובנכונות לשאת בעול המסים", נכתב בעתירה.

בתנועה לאיכות השלטון הסכימו אמנם כי גולן ופרץ הם בחזקת חפים מפשע עד שיוכח אחרת, "ואין למנוע מהם תעסוקה לפי ראות עינם", אולם טענו כי "די בכתב אישום בגין עבירות כה חמורות כדי למנוע מהם להופיע בפריים-טיים ועל חשבון התדרים ששייכים לציבור, וזאת כל עוד יושרם מוטל בספק".

עוד נכתב בעתירה כי "הותרת נאשמים בהעלמת מס כ'שופטים' בתוכניות שזוכות לאחוזי רייטינג כה גבוהים בשעת צפיית השיא, באחד משני הערוצים המסחריים בישראל - כמוה כמתן לגיטימציה לעבירה עצמה. כשקיומה של המדינה תלוי בגביית מסים יעילה ושוויונית, אין לאפשר לזכיינית המקבלת משאב כה יקר מן הציבור לחתור כך תחת אינטרס כה חשוב".

בדיון בעתירה היום אמרה השופטת מרים נאור: "אנחנו כבית משפט רואים חשיבות בשמירה על טוהר המידות, אך נדמה לי שהעתירה הזאת לוקחת את הרעיון של שמירת המידות רחוק מדי... לא תמיד פסק דין הוא דבר טוב. אם עתירה נדחית, יש לזה אפקט הפוך".

השופט יורם דנציגר אמר כי "לטעמי, אילו המשיבים נכון לרגע זה היו עדיין בתפקיד מנטורים או תפקידים אחרים, אז ייתכן שהיה מקום להתערבות... אני לא בטוח שזה נכון בשלב הזה. ייתכן שהעותרת צריכה לחכות להזדמנות המתאימה, וייתכן שההזדמנות הזאת תגיע. לנהל כרגע דיון בעניין שהוא תיאורטי - אני באופן אישי חושב שזה אולי לא הדבר הנכון לעשות".

השופט אורי שוהם הסכים איתו ואמר: "העתירה כללית מדי או מוקדמת מדי. אי-אפשר להיעתר לעתירה כפי שהיא מופיעה לפנינו".

התנועה לאיכות השלטון קיבלה כאמור את המלצת השופטים והודיעה על משיכת העתירה בשלב זה, אך יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא, ציין כי "אנו משוכנעים שתינתן לנו הזדמנות נוספת להגיש את העתירה".