תרחיש האימים: מלחמה ברוסיה תחריב את כלכלת אירופה

"אין ספק שמלחמה קרה חדשה נפתחה בין מדינות המערב לבין רוסיה", אמר הכלכלן נוריאל רוביני בראיון ל"בלומברג" ■ לטענתו, מלחמה חמה עלולה לפגוע ביכולת של רוסיה לספק גז לאירופה, עניין שעלול להוביל למיתון ביבשת

המתיחות בין רוסיה ולאוקראינה ומדינות המערב ממשיכה להיות במוקד העניינים בזירה הגיאופוליטית ואף מעיבה על המסחר בשווקים. הכלכלן ד"ר נוריאל רוביני מזהיר כי המלחמה הקרה שמתנהלת בין רוסיה למערב עלולהלהחריף בקרוב ולפגוע בכלכלת אירופה.

הקצנה נוספת במשבר הרוסי-אוקראיני חלה אתמול כאשר הנשיא אובמה הטיל סנקציות חדשות נגד אזרחים רוסים נוספים, במטרה להרתיע את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מהסתה לביצוע מהפכה במזרח אוקראינה. אובמה הוסיף כי הוא "שומר ברזרבה" צעדים רחבים יותר נגד כלכלת רוסיה.

במקביל, קבוצות של מורדים פרו-רוסים לא מראים סימנים לריסון הפעולות שלהם ואתמול השתלטו על מבני ציבור בעיר נוספת במזרח המדינה. בנוסף, ראש עיריית חרקוב באוקראינה נורה במהלך ריצת הבוקר שלו.

"אין ספק שמלחמה קרה חדשה נפתחה בין מדינות המערב לבין רוסיה", אמר רוביני בראיון ל"בלומברג". "המלחמה הקרה הזו עלולה להפוך לחמה אם רוסיה תחליט לפלוש לפרובינציות המזרחיות של אוקראינה". רוביני הוסיף והזהיר כי החרפה במשבר עלולה לפגוע ביכולת של רוסיה לספק גז לאירופה, עניין שעלול להוביל למיתון ביבשת.

רוביני, שידוע בתחזיות הפסימיות שלו, אמר שרמת הסיכון כעת להחרפת המשבר הוא סביב 7 בסולם של בין 1 ל-10 משום שרוסיה ממשיכה להשמיע טון אגרסיבי מאוד כלפי אוקראינה. "הם מעוניינים להשתלט על אוקראינה ולכן נראה כי ההקצה היא בלתי נמנעת", סבור רוביני.