מהומה בוועדת הכספים בצל עימות נוסף בין לפיד לאריאל

האוצר משך את בקשת משרד השיכון להגדלת תקציב ברגע האחרון ■ בתגובה, יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי עצר את כל הבקשות התקציביות לכל משרדי הממשלה

לאחר שלפני כחודש עוכב תקציב משרד השיכון בוועדת הכספים הבוקר מתחדשים הקרבות בוועדה, שוב חל הבוקר עיכוב באישור תקציב משרד השיכון בוועדה.

חברי ועדת הכספים שהתבקשו הבוקר להצביע על הגדלת תקציב משרד השיכון בכ-600 מיליון שקל מתקציב הרזרבה. בין היתר, כללה הבקשה הגדלת תקציב תכנון בסכום של 40 מיליון שקל לרשימה של 39 ישובים, ובהם גם אריאל ומעלה אדומים. אולם, רגע לפני ההצבעה הבוקר בוועדה על הגדלת תקציב משרד השיכון בכ40 מיליון שקל, משך משרד האוצר את הבקשה התקציבית.

בכירים במשרד השיכון מתחו ביקורת חריפה על משרד האוצר ואמרו כי "התנהלות האוצר היא שערורייתית ופוגעת באופן ישיר במחירי הדיור ובעבודה השוטפת של המשרד". לדבריהם עלות הכספים שהיתה אמורה להיות מועברת לאריאל ומעלה אדומים עומדת על כ-3 שקלים בלבד מתוך 39 מיליוני השקלים שהיו אמורים להיות מועברים.

לדברי גורמים בוועדה, עשר דקות לפני ההצבעה ביקש האוצר למשוך את הבקשה, מכיוון שאריאל ומעלה אדומים כלולים ברשימה. בבית היהודי, מפלגתו של שר השיכון, אורי אריאל, טוענים כי המהלך טורפד על ידי שר האוצר יאיר לפיד ויש עתיד כחלק מהקרבות הפוליטיים על הקרדיט על הורדת מחירי הדיור.

בתגובה לעיכוב העברת התקציב למשרד השיכון, הודיע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) כי הוא מבטל את כל הדיונים בבקשות התקציביות של כל משרדי הממשלה. סלומינסקי הסביר כי "לא אתן להפוך את ועדת הכספים לקרקס. הגעתי לכאן בזמן על-מנת לקיים את הדיונים כסדר וממש בדקה ה- 90 האוצר משך את אחת מההעברות התקציביות שתוכננו להידון היום, ההעברה תקציבית למשרד השיכון. גם זאת לאחר שברגע האחרון אנשי האוצר הכניסו שינויים לא ראויים לתוכן הבקשה התקציבית. אני לא זוכר התנהלות כזו מאז שהחלתי לשמש חבר בוועדת הכספים. אינני זוכר ביזיון כזה".

ברשימת 39 הישובים נמצאים בין היתר גם מצפה רמון, נתיבות, כוכב יאיר, ערד, שדרות, אילת, באר שבע, קרית מוצקין, רכסים, צפת, קצרין, עפולה, בית שמש, גבעת זאב, טבריה וכרמיאל.