רשת טיב טעם: המכירות שלנו בחג הפסח גדלו ב-5.6%

עקב הירידה החדה במכירות שופרסל, מגה וקו-אופ ישראל בחג, רומז בכיר בשופרסל כי רוב הירידה במכירות הייתה במגה ■ מגה: "גדלנו בגזרת הדיסקאונט. הירידה נובעת בעיקר מסגירת סניפי מגה בול שהיו פעילים בשנה שעברה"

מי הן הרשתות שסבלו בעיקר מירידה במכירות לחג הפסח? כפי שנחשף אתמול (ב') ב"גלובס", מכירות מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) ברשתות שופרסל, מגה וקו-אופ ישראל צנחו בשבועיים שלפני החג בשיעור של 4.7% - כל זאת בזמן שהמכירות המצרפיות של רוב רשתות השיווק האחרות צמחו בתקופה זו ב-1%.

רשת טיב טעם דיווחה היום (ג') לבורסה כי מכירות הרשת בתקופת חג הפסח גדלו ב-5.6% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. מקור עיקר הגידול הוא בפתיחת חנויות חדשות, אך גם מכירות החנויות הזהות צמחו ב-1.1%.

מנכ"ל טיב טעם, עדי כהן, אומר כי נתונים אלה מתייחסים לכלל מכירות הרשת ולא רק למוצרי הצריכה השוטפת, אולם גם כי מגמת המכירות בכל הקטגוריות זהה. "אני מרוצה מהתוצאות, בעיקר על רקע הדיווחים על הירידה במכירות השוק. יש תחרות גוברת בענף כולו, שמובילה להורדות מחיר", אומר כהן.

- השוק בהאטה. אתם מוטרדים?

"כמגמה, רואים האטה במשק שמשתקפת אצל כולם, גם צמצום קניות וגם שחיקה ברווחיות. אנחנו מוטרדים ועוקבים, אך גם מתמודדים. אנחנו עושים פעולות רבות גם להוזיל מחירים כדי להציע הצעה אטרקטיבית ללקוחות, כדי להתחרות ולהרחיב את חוויית הקנייה. אנחנו מבינים שצריך להיאבק על הצרכן.

"בסופו של יום, הרשתות שיציעו חבילה יותר אטרקטיבית ללקוח, לא רק בסוגיית המחיר אלא במכלול פרמטרים, הן אלה שמצליחות לרשום גידול במכירות".

בכיר בשופרסל אמר היום ל"גלובס" כי הירידה במכירות הרשת לפסח הסתכמה ב-1% בלבד. בכך רמז אותו בכיר כי הירידה במכירות ברשת מגה הייתה חדה יותר מהממוצע של השוק המאורגן.

במגה אומרים על כך ל"גלובס" כי "מאז השקת רשת הדיסקאונט החדשה You, רשת מגה מצליחה באופן עקבי להגדיל את נתחי השוק שלה בזירת הדיסקאונט וליצור לראשונה בשורה צרכנית חדשה. מגמה זו אף התחזקה ובאה לידי ביטוי במכירות שלפני החג. הירידה במכירות נובעת בעיקרה מסגירת סניפי מגה בול שהיו פעילים בשנה שעברה".