לאחר יותר מ-40 מיליון שקל: הסדר החוב באי.די.בי בקו הסיום

לאחר כשנתיים, הקלוזינג להסדר צפוי ב-7 במאי, לאחר היתר עקרוני ממשרד התקשורת ■ אג"ח אי.די.בי אחזקות יימחקו ובמקביל יונפקו מניות החברה הבת אי.די.בי פתוח

אם לא יתרחשו אירועים של הרגע האחרון, צפוי הקלוזינג של הסדר החוב באי.די.בי אחזקות להתקיים בעוד כשבוע מהיום, ב-7 במאי. כך עולה מדיווח שהעבירה היום החברה לבורסה ולרשות ניירות ערך, בו היא מפרטת את לוח הזמנים הצפוי להוצאת ההסדר לפועל. נציין כי שבוע לאחר מכן, ב-14 במאי, צפוי להתחיל ערעורו בביהמ"ש העליון של נוחי דנקנר, בעל השליטה לשעבר בקונצרן, לגבי הסדר החוב הנ"ל.

הסדר החוב באי.די.בי הוא הממושך והיקר ביותר אי פעם בשוק ההון המקומי -הוא נמשך כבר כמעט שנתיים, מאז אוגוסט 2012, וגבה יותר מ-40 מיליון שקל, תשלום לעורכי הדין והיועצים של הצדדים.

אתמול שלחו נאמני ההסדר מטעם ביהמ"ש - אייל גבאי וחגי אולמן, דוח לשופט המחוזי איתן אורנשטיין לגבי התקדמות ההסדר, ולפיו משרד התקשורת נתן טיוטת היתר להעברת השליטה באי.די.בי. בהנחה כי טיוטה זו מבשרת על קבלתו האישור הסופי מטעם המשרד הממשלתי בימים הקרובים, ציינו הנאמנים כי בכך הושגו כל האישורים הנדרשים לקלוזינג של ההסדר.

במסגרת הסדר החוב הענק באי.די.בי אחזקות, לחוב פיננסי שהיקפו כ-2 מיליארד שקל, יספגו נושי החברה - בנקים, ובעיקר מחזיקי האג"ח - תספורת של כ-30% על השקעתם. נזכיר כי הסדר החוב אושר בשני פסקי דין שפרסם השופט אורנשטיין באמצע חודש דצמבר ובתחילת ינואר השנה, לפיהם תעבור השליטה מנוחי דנקנר לקבוצת אקסטרה של מוטי בן-משה ולקבוצת דולפין של אדוארדו אלשטיין, אשר הפקידו לצורך זה כ-980 מיליון שקל בנאמנות.

הנפקת מניות אי.די.בי פתוח

בהתאם לתוכנית ההסדר שאושרה, יום המסחר האחרון באג"ח אי.די.בי אחזקות יחול ב-4 במאי. מניות החברה, שתהפוך לשלד בורסאי ריק מתוכן, ימשיכו להיסחר לפי שעה.

מנגד, יחל תהליך של הנפקת מניות החברה הבת, אי.די.בי פתוח, תחתיה מרוכזות כל החזקות הקונצרן, ויום המסחר הראשון בהן יהיה ה-12 במאי.

יום קודם יקבלו נושי אחזקות 26% מהון המניות המונפק של החברה, בנוסף לתשלום מזומן של כ-300 מיליון שקל. את חלק הארי ממנו, בסך כ-258 מיליון שקל, יקבלו מחזיקי האג"ח, ואת היתרה, כ-42 מיליון שקל, יקבלו הבנקים הנושים - לאומי, מזרחי וקרדיט סוויס. בן משה ואלשטיין יקבלו בתאריך זה 53% מהון המניות המונפק של אי.די.בי פתוח.

השלב הבא בהסדר נוגע להשלמתה או אי השלמתה של מכירת כלל ביטוח לקבוצת הרוכשים הסינים. נפילת העסקה תביא לכך שנושי החברה יקבלו מבן משה ואלשטיין עוד 150 מיליון שקל וכ-21% מניות נוספות של אי.די.בי פתוח (שעד אז יוחזקו בנאמנות אצל גבאי ואולמן). ובנוסף יזרימו השניים כחצי מיליארד שקל לפתוח.

לוח הזמנים להשלמת הסדר החוב באי.די.בי

4 במאי 2014 - יום המסחר האחרון באג"ח אי.די.בי אחזקות

7 במאי 2014 - הקלוזינג של הסדר החוב

11 במאי 2014 - נושי אחזקות יקבלו 26% ממניות אי.די.בי פתוח ו-300 מיליון שקל במזומן

12 במאי 2014 - יום המסחר הראשון במניות אי.די.בי פתוח