ההכנות לריו 2016 הן "הגרועות ביותר שנראו" (אבל אין תוכנית ב')

סגן נשיא הוועד האולימפי מתלונן כי "המצב כרגע קריטי, אנחנו מודאגים מאד" ■ בברזיל מתקשים לחלק את ההוצאות בין השלטון הפדרלי, המחוזי והעירוני

ג'ון קואטס, סגן הנשיא של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), שמעורב במשחקים האולימפיים כבר קרוב ל-40 שנה, טוען כי ההכנות לקראת התחרויות בריו דה ז'ניירו ב-2016 הן "הגרועות ביותר" שהוא ראה.

"המצב כרגע הוא קריטי", אמר קואטס האוסטרלי בכנס אולימפי שנערך בסידני. "אנחנו מאד מודאגים כרגע. הם (הברזילאים) לא מוכנים בהרבה מאד מובנים. אבל אנחנו חייבים לקיים את האולימפיאדה הזאת, זאת הגישה של ה-IOC. אי אפשר לברוח. אין לנו תוכנית ב'". קואטס הוסיף כי ה-IOC "הקים צוות משימה מיוחד שמטרתו תהיה לזרז את ההכנות".

התקציב המשוער של אולימפיאדת ריו אמור היה לעמוד על 15 מיליארד דולר בזמן שהוצג לוועד האולימפי הבינלאומי ב-2009, אך בעקבות ביקורת ציבורית קשה בברזיל סביב ההוצאות על המונדיאל שיתקיים בקיץ הקרוב במדינה - צפויים בברזיל לנסות לחתוך את החשבון.

ההכנות לאולימפיאדה בריו סובלות מכמה בעיות, העיקרית מביניהן היא אי-הסכמות בין השלטון הפדרלי, השלטונות המחוזיים והעירוניים במדינה לגבי חלוקת ההוצאות. הדבר הוביל לעיכובים בהתחלת הבנייה של תשתיות ומתקנים רבים, עד לקביעת חלוקת התקציב. מוקדם יותר החודש שבתו הפועלים שבונים את הפארק האולימפי בריו למשך שבועיים, במחאה על תנאי ההעסקה שלהם.