סקר הפרסומות: שקע ותקע הכי אהובים; קולה ZERO הכי זכורה

גיאוקרטוגרפיה: החברה המרכזית למשקאות קלים הצליחה השבוע להכניס לטבלאות שני מותגים נוספים שלה מלבד קולה ZERO - פאנטה וספרייט

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של חברת החשמל, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי. בפרסומת נראים "שקע ותקע" עם התינוק "שטקר", כשהם יוצאים לטייל בחג הפסח ומודאגים מאיכות האוויר. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-30% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 20.4%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של החברה המרכזית למשקאות למותג קולה ZERO, באמצעות קבוצת דחף. בפרסומת נראים צעירים שונים כשהם רצים במרחב אורבני, והמרחב מגיב להם בצבע ובקול. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים ב-30% מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 10.1%.

קמפיין זה הוא גם קמפיין הפרסומות המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם השקעה של כ-1.5 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). בשבוע שעבר קמפיין הפרסומות המושקע ביותר היה של חברת פריגת, עם סך השקעה גבוה מעט של 1.6 מיליון דולר.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין השבוע לטובה את החברה המרכזית למשקאות קלים, אשר 3 פרסומות שלה נכנסו למדד. כניסה למדד של 3 מותגים באותו השבוע, הנמצאים תחת מטרייה אחת, אינה דבר שגרתי ועשויה לנבוע בין היתר מההשקעה הגבוהה יחסית בפרסום לרגל יום העצמאות.

עוד ראוי לציין כי הפרסומת לחברת טרה, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, והפרסומת לחברת HOODIES, באמצעות משרד הפרסום AWESOME, נכנסו למדד הפרסומות למרות שלא שודרו כלל במהלך השבוע.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 451 (לעומת 429 בשבוע שעבר).

סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים דומה לזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-35.3 מיליון דולר (לעומת כ-35.9 מיליון דולר בשבוע שעבר).

פרסומות 1/5/14
 פרסומות 1/5/14