משרד השיכון מכין דוח על קריסת המרפסות בחדרה

הדוח יוגש החודש ■ מדובר בדוח בדיקה מקיף הכולל ניתוח ובדיקה של מסמכים רבים הנוגעים להליכי התכנון, הרישוי וההקמה

למעלה מארבעה חודשים לאחר קריסת המרפסת בפרויקט של גינדי השקעות בחדרה טרם פורסמו ממצאים חד משמעיים אודות הגורמים שהובילו לקריסה. הדוח המעודכן ביותר שפורסם בימים האחרונים התייחס רק לבדיקת המבנה לקראת מבחני העמסה הצפויים להתקיים בקרוב מבלי התייחסות ספציפית למרפסות.

ממצאי הדוח העידו כי ככל הנראה תכנון המבנה עצמו תקין אולם צריך לזכור שמי שחיבר את הדוח היא חברת דוד מהנדסים שפועלת מטעם היזמים. כעת נודע ל"גלובס" כי בימים אלו מתקיימת בדיקה נוספת הנערכת על ידי משרד השיכון לבדיקת המקרה. מדובר בדוח בדיקה מקיף הכולל ניתוח ובדיקה של מסמכים רבים הנוגעים להליכי התכנון, הרישוי וההקמה. זו תהיה הפעם הראשונה שגם משרד ממשלתי יתייחס לסוגייה.

במשרד השיכון אישרו כי אכן מתקיימת בדיקה שתוצאותיה צפויות להיות מוגשות לשר השיכון במהלך החודש הנוכחי. "דוח הבדיקה נמצא בהכנה, וצפוי שיסתיים ויוגש למשרד במהלך חודש מאי", מסר דובר המשרד. עוד הוסיפו במשרד השיכון כי פעילותם בנושא נעשית בשיתוף פעולה עם צוות החקירה המיוחד שהקים מרחב חוף במשטרת ישראל ומתבססים, בין היתר, על מסמכים שנאספו על ידם בתהליך החקירה שמנוהל מטעמם.

חשוב לציין שטרם נקבע באופן ברור היכן היה הכשל שהוביל לקריסת המרפסת בליל ה-22 לדצמבר 2013. בחברה היזמית, גינדי השקעות, טוענים כי הפגם נבע מביצוע לקוי: "בהסתמך על תוצאות הבדיקות שנעשו עד כה, בין היתר על ידי אינג' ישראל דוד סגן ומ"מ יו"ר איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות בישראל", כך נכתב בדוח השנתי שהגישה החברה לבורסה, "הגורם לקריסת המרפסת כאמור, הינו כשל הנובע מביצוע לקוי של הקבלן אשר בוצע שלא כמוגדר בתכניות המתכנן, וכן התקנה לקויה".

באותו הזמן בעירייה כמו גם בחברת הביצוע, אורתם סהר, לא ממהרים לאמץ קביעה זו. דו"ח נוסף שנעשה מאז קריסת המרפסת על ידי המהנדס שמואל אנגל והוגש לאחרונה לחברת אורתם סהר עשוי לשפוך אור על הסוגיה אך נכון לעכשיו הוא נותר חסוי בשל חקירת המשטרה שעדיין מתנהלת. ממרחב חוף של משטרת ישראל נמסר כי החקירה עדיין מתנהלת וכי לא ניתן להוסיף פרטים חדשים.