הפרקליטות מבקשת להחמיר עם הפורעים באירועי "תג מחיר"

פנתה בערר לעליון על החלטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים לשחרר למעצר-בית בתנאים מגבילים שני נאשמים בעבירות של תקיפה ממניעים גזעניים

פרקליטות המדינה מבקשת להקשיח את גישתה כלפי הפורעים באירועי "תג מחיר": בצהריים (ב') פנה מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד ג'ואי אש, בערר לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לשחרר למעצר-בית בתנאים מגבילים שני נאשמים בעבירות של תקיפה ממניעים גזעניים - יוסף וינברג, בן 21 מירושלים, ואלירן לנדאוי, בן 19 מאלעד.

ההחלטה לשחרר את השניים למעצר-בית התקבלה אתמול (א') על-ידי השופטת נאוה בן-אור, שקבעה כי כל אחד מהם יהיה נתון בפיקוח אלקטרוני, ויפקיד גם ערבות עצמית וערבות צד שלישי. ואולם, שחרורם של השניים עוכב ב-48 שעות כדי לאפשר לפרקליטות לערור על ההחלטה לעליון.

כתב האישום נגד השניים הוגש לפני כחודש, והוא מייחס לשניים ולנאשם שלישי עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ופגיעה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני.

על-פי כתב האישום, השניים החליטו בצוותא עם אחרים להיכנס לרמת מיגרון, אזור שהוכרז כשטח צבאי סגור, ולתקוף את תושבי המקום הפלסטינים. לשם כך הצטיידו במוטות עץ וברזל ובכובעי גרב.

לפי האישום, לפני כחודש וחצי הם התקרבו אל שטח אדמה בפאתי רמת מיגרון, שבו נמצאו כמה תושבים פלסטינים, והחלו ליידות לעברם אבנים. בהמשך החלו לקלל אותם ולהכותם במוטות ובאלות, אף שאלה ניסו להימלט.

באחת מהחלטות המעצר נקבע בעניינם של השניים כי "על-פי הראיות לכאורה מצטייר חשש ממשי כי הנאשמים חסרי גבולות ואינם בוחלים בשימוש באלימות קשה כלפי אנשים שלא אינו להם כל רע. החשש כי יחזרו על מעשים מן הסוג המיוחס להם הנו רב, והתמונה העולה מן הראיות לכאורה מעוררת ספק אם מכירים הם במרות בכלל, ובמרותו של החוק בפרט".

לטענת הפרקליטות, "לא ניתן לתת בנאשמים אמון ולו המינימלי כי יכבדו תנאי מעצר כלשהם ויקבלו את מרותם של המפקחים. זאת נוכח מאפייני אישיותם ונוכח היעדר יכולת - ובעיקר רצון - לקבל מרות בכלל ושל החוק בפרט.

"נדגיש את המובן מאליו: בהיעדר יכולת לתת אמון בנאשמים עצמם, אין כל משמעות לטיב חלופת המעצר, שכן הנאשמים לא עוברים את המשוכה הראשונה והעיקרית שחייבת להתקיים בבוא בית המשפט להורות על שחרורו של כל נאשם".