נעילה שלילית בבורסה; בזק עלתה 3.3%, מזור קרסה 7.8%

וואלה הודיעה אתמול על מכירת אתר יד2 ב-806.3 מיליון שקל ■ השותפות במאגר "תמר" ימכרו גז לתאגיד יוניון פנוסה הספרדי, הפועל במצרים ■ פריגו חתכה תחזית הרווח השנתית - המניה קרסה בכ-9% במחזור גדול

הבורסה בת"א חתמה את המסחר היום (ד') לאחר יום הזיכרון וחג העצמאות, בירידות שערים, כאשר מניית פריגו צנחה ביותר מ-9% והובילה את מדד המעו"ף לירידה של 0.5%. המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת בעוד בוול סטריט נרשמות ירידות שערים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

ארגון ה-OECD חתך אתמול שוב את תחזית הצמיחה העולמית, וצופה שהכלכלה הגלובלית תצמח בשנת 2014 בקצב של 3.4%, לפני האצה קלה בשנת 2015, אז הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח ב-3.9%.

בתחזית הארגון עבור כלכלת ישראל, אשר צפויה לצמוח השנה ב-3.2% לפי התחזית, נכתב כי "ההאטה בצמיחה בשלהי 2013, שקשורה בחלקה לייסוף בשער המטבע ובהידוק התקציבי, צפויה להיות זמנית בלבד. הכלכלה תתמך בסביבה חיצונית שתשתפר בהדרגה, מה שיוגבר על ידי יצור גז ושיעורי ריבית נמוכים. עם צמיחה שתגבר ל-3.5% ב-2015, האבטלה צפויה להשאר נמוכה. ללא קשיי אינפלציה, עדיין יש צורך במדיניות מוניטרית מרחיבה על מנת לקיים את הביקוש ולנהל את ההשפעות של הייסוף במטבע והצמצום של הגרעון התקציבי".

הסכם למכירת יד 2; "תמר" מוכרת גז לתאגיד ספרדי במצרים

וואלה הודיעה אתמול כי היא חתמה על הסכם למכירת 100% מהון המניות של קורל תל, מפעילת אתר הלוחות האינטרנטי יד2 לאקסל שפרינגר. סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון שקל במזומן, כשלאחר התאמות המחיר צפוי המחיר לעמוד על 806.3 מיליון שקל. המרוויחה הגדולה מהעסקה הזו היא בזק . על פי דיווח לבורסה, החברה תרוויח 560 מיליון שקל לפני מס, כאשר המדינה תכניס סכום גדול כתוצאה ממיסוי העסקה. [לסיפור המלא]

עוד עסקת ענק למאגר הגז "תמר": השותפות בו הודיעו לבורסה כי הן צפויות לייצא גז טבעי לחברת יוניון פנוסה מספרד, המחזיקה מתקן לייצוא גז במצרים. על פי הדיווח, ההסכם צפוי לצאת לדרך בתוך חצי שנה, והיקפו 4.5 BCM לשנה למשך 15 שנה - סך של כ-1.3 מיליארד דולר בשנה. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים . [לסיפור המלא]

מג'יק דיווחה היום כי הרווח הנקי Non-GAAP עלה ברבעון הראשון ב-17% ל-5 מיליון דולר, לעומת 4.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 4.5 מיליון דולר, עלייה של 28% לעומת 3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

דלתא דיווחה היום כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון של 2014, הסתכם ב-8.7 מיליון דולר, גידול של 32% לעומת רבעון מקביל אשתקד.

חברת המכשור הרפואי מזור רובוטיקה סיכמה היום את הרבעון הראשון של 2014 עם סטגנציה בהכנסות שהסתכמו ב-4.9 מיליון דולר, זהה להכנסות הרבעון הראשון של 2013. על בסיס non-GAAP, דיווחה החברה על העמקת ההפסד הנקי ל-3.2 מיליון דולר או 8 סנטים למניה, זאת לעומת הפסד של 400 אלף דולר או סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

פריגו דיווחה היום על עלייה של 9% במכירות לרמה של 1.04 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה - שיא במכירות הרבעוניות של החברה. בשורה התחתונה החברה דיווחה על עלייה של 31% ברווח הנקי, לרמה של 176 מיליון דולר או 1.31 דולרים למניה. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של כ-1.29 דולרים למניה על הכנסות של 1.07 מיליארד דולר. החברה חתכה את תחזית הרווח השנתית לרמה של 6.3 דולרים למניה בטווח העליון.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]