מסי בדרך לקבל את השכר הגבוה ביותר בכדורגל העולמי

כוכב ברצלונה נמצא על-סף חתימת חוזה בגובה 20 מיליון אירו לעונה ■ בינתיים, נמשכת אי-הבהירות לגבי הסתבכות המס של השחקן הארגנטיני

ליונל מסי קרוב לחתום על חוזה חדש, שיהפוך את כוכב ברצלונה, לראשונה בקריירה שלו, לכדורגלן בעל השכר הגבוה ביותר בעולם הכדורגל. התקשורת הספרדית מדווחת כי חורחה ורודריגו מסי, אביו ואחיו של הארגנטיני, נפגשו ביום שלישי עם אנשי הכספים של המועדון הקטאלוני והתקרבו משמעותית לסיכום סופי על חוזה שיעניק לשחקן 20 מיליון אירו נטו בעונה, לא כולל בונוסים שיוכלו לשדרג אותו בעוד 4 מיליון אירו נוספים.

‏הכדורגלן בעל השכר הגבוה ביותר כיום הוא, לפי פרסומים, כריסטיאנו רונאלדו, שמקבל כ-17 מיליון אירו בשנה (לפני בונוסים). זלאטן איברהימוביץ' (פ.ס.ז') שבמקום השלישי בדירוג הזה, מרוויח כ-14 מיליון אירו נטו בעונה.

‏על-פי אתר ‏insidespanishfootball‏, המגעים בין הצדדים טרם הושלמו כיוון שעדיין קיימות מחלוקות לגבי זכויות הספונסרשיפ והשיווק של מסי, שנחשבות לפקטור מכריע מבחינת השחקן ומשפחתו.

ו‏בתוך כך, בימים האחרונים פרסם העיתון הקטאלוני "לה ואנגרדיה" כי סך התשלומים שיאלץ מסי להעביר לרשויות המס בספרד, במסגרת החקירה שמתנהלת נגדו, יעמוד על 41 מיליון אירו. סכום זה כולל בתוכו 10 מיליון אירו שכבר העביר בתחילת השנה מסי, בגין הכנסות שעליהן לכאורה לא דיווח, ושיתרת הכסף מיוחסת לשש שנות המס 2007-2012. עם זאת, בפמליה של מסי הכחישו את הדברים: "זה לא נכון", מצוטטים אנשיו של מסי בעיתון "המארקה". "אין התפתחויות חדשות או תשלומים חדשים. אנו מחכים לפסיקה של השופט שאחראי על התיק ועד אז לא נגיב. אבל אנחנו רוצים להבהיר: המספרים שפורסמו בכתבה לא דומים לסכומים האמיתיים".

‏כזכור, חקירת המס נגד מסי מתמקדת בכספים שהרוויח עבור זכויות מכירת מוצרי מרצ'נדייז הנושאים את שמו, ולפי החשדות נותבו למקלטי מס ברחבי העולם.