ביהמ"ש: נאמני הדסה יקבלו שכ"ט של 100 אלף שקל כ"א

זאת בתוספת מע"מ והוצאות ■ מדובר בכרבע מהסכום שהנאמנים, עורכי הדין ליפא מאיר ואשר אקסלרד, ביקשו מבית המשפט לפסוק לטובתם

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, הורה לשלם לכל אחד מנאמני בית-החולים הדסה, עורכי הדין ליפא מאיר ואשר אקסלרד, סך של 100 אלף שקל, בתוספת מע"מ והוצאות. מדובר בכרבע מהסכום שביקשו הנאמנים מבית המשפט לפסוק לטובתם, במסגרת ההליך המתנהל בבית המשפט מזה כ-3 חודשים.

השניים פנו לבית המשפט ביום שני האחרון, בבקשה לפסוק להם שכר-טרחה זמני שיכסה את פעילותם עד עתה. לבקשה צורפו דוחות שעות עבודה הן של ליפא מאיר ואשר אקסלרד עצמם, והן של הוצאות משרדיהם בתקופה זו, הנאמדות בכ-20 אלף שקל במאוחד.

ההוצאות מתבססות על המפתח הבא: שעת עבודה של שותף במשרד בסך 750 שקל; שעת עבודה של עורך דין אחר בסך 500 שקל; ושעת עבודה של מתמחה בסך 250 שקל.

כל אחד משני הנאמנים ביקש לקבל שכר-טרחה זמני, בסך 150 אלף שקל בתוספת מע"מ, בעבור כל אחד משלושת חודשי פעילותם כנאמני בית-החולים, במסגרת תיק הקפאת ההליכים.

במקביל ביקשו הנאמנים לשלם "אגרת השגחה" לכנ"ר, בסך 20% משכר-הטרחה הזמני שביקשו לעצמם, דהיינו בסך 180 אלף שקל.

השופט מינץ אישר את שיעור ה-20%, אך בהתאמה למה שאישר לנאמנים עצמם כתשלום, מדובר גם כאן על כרבע מהסכום המבוקש.

הנאמנים ציינו כי מ-9 בפברואר ועד סוף חודש אפריל השקיע משרדו של ליפא מאיר 1,400 שעות עבודה בתיק, ומשרדו של אשר אקסלרד השקיע רק 1,280 שעות עבודה. "לכל הפעולות הנ"ל חייב להינתן גם ביטוי כספי הולם", הם כתבו לבית המשפט בבקשת שכר-הטרחה.

לדברי הנאמנים, "אין צורך להכביר מילים על חשיבותו העצומה של הטיפול בתיק הזה. אין מדובר בעוד חברה, כאחת החברות, המגיעה אל סף התהום הכלכלי של חדלות פירעון. מדובר בחברה ייחודית לפי כל קנה-מידה, שהיא בעלת חשיבות לאומית יוצאת דופן.

"התפקיד שהוטל על הנאמנים דורש אורך-רוח והתמודדות יומיומית בשאלות סבוכות ומורכבות, באחד מהליכי הקפאת ההליכים המורכבים ביותר בישראל, כאשר הפעולות שנדרשו ועוד יידרשו בו שונות באופן חריג מהמקובל בתיקי הקפאת הליכים סטנדרטיים". (פר"ק 14554/02/14).