מרימדיה תגייס 50 מ' ד' ב-AIM לפי שווי של 190-160 מ' ד'

החברה הודיעה על כך רשמית אתמול כל אחד מארבעת בעלי המניות בה, כולל שני המייסדים, ימכור מניות תמורת 5 מיליון דולר

לרגע נראה היה שביטול הנפקת מטומי (Matomy) בשוק ההון הבריטי יגרור דחייה למועד לא ידוע של הנפקת מרימדיה (Marimedia), המתחרה הישראלית הקטנה ממנה, אך כנראה שהגאות הנוכחית בשוקי ההון קצת יותר חזקה מתיקון במחירי מניות התעשייה בה פועלות שתי החברות, ומהרצון של כל משקיע מוסדי בריטי ממוצע למצוא את "המניה הגדולה הבאה".

מרימדיה, שבדומה למטומי, מספקת פתרון לאופטימיזציה של מכירת שטחי פרסום באתרי אינטרנט, הודיעה אתמול לבורסת המשנה הבריטית (AIM) כי בכוונתה להפוך לציבורית בין כתליה. החברה לא ציינה בהודעתה כמה תגייס ו/או לפי איזה שווי, אך לפי הערכת ה"פייננשל טיימס", ההנפקה תכלול הצעת מכר בשווי של 20 מיליון דולר, וגיוס לתוך קופת החברה של 30 מיליון דולר לפי שווי של 160-190 מיליון דולר "אחרי הכסף". בנק ההשקעות הבריטי האלמוני יחסית, N 1 Singer, ישמש כחתם ההנפקה וכיועץ הממונה של החברה.

כל אחד מארבעת בעלי המניות במרימדיה (לכל אחד מהם יש החזקה זהה של 25%) - כולל שני המייסדים, מאיה שירן ואריאל כבביה - ימכרו מניות תמורת 5 מיליון דולר, ואחרי ההנפקה ייוותרו עם החזקה מצרפית של 67%-85% בעוד הציבור יחזיק ב-15%-33% מהון החברה. שירן מכהנת כמשנה למנכ"ל, בדומה לכבביה.

לפי הידוע, לשני בעלי המניות הנותרים מלבד המייסדים - חגי טל, המנכ"ל היחסית חדש (החל לכהן בינואר האחרון) ומשקיע האינטרנט אהוד לוי - יש 50% מהון החברה, וזאת דרך קרן הפרייבט אקוויטי שהקימו - Israeli Internet Private Equity - שמושקעת, בין היתר, בחברות נוספות כמו Taptica.com .

טל, דרך אגב, התייחס קצרות בראיון ל"טלגרף" הבריטי לעיתוי בו תנסה החברה להפוך לציבורית, וציין כי "המניות שיורדות הן של חברות שמנסות למכור חלומות, והשוק הבין שחלומות אלו לא יתגשמו. מרימדיה מגיעה לשוק ההון כשהיא חברה רווחית ורווחיותה כבר הוכחה. אני מעדיף להנפיק אותה כשהשוק הרבה יותר מציאותי, כלומר כשהוא מחפש חברות שהוכיחו את עצמן".

הוקמה לפני 7 שנים

ובכן, מרימדיה, שחיה ובועטת 7 שנים, לא מוכרת חלומות אך זה לא אומר בהכרח שבשוק התחרותי שבו היא פועלת - תוצאותיה לא ייפגעו בעתיד. הכנסותיה אשתקד עמדו על 43.3 מיליון דולר, בעוד ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עמד על 8.7 מיליון דולר והיווה 20.1% מההכנסות. לחברה אין חוב במאזנה. מרימדיה מעסיקה כמעט 100 עובדים, ורובם יושבים במשרדיה בהרצליה. לפי הודעתה, בכוונתה להשקיע את ההון שתגייס, בין היתר, בפתיחת משרדים בארה"ב ובבריטניה.

כפי שציינו, הטכנולוגיה של מרימדיה, שנקראת Qadabra, מאפשרת לכל אתר שיכול למכור שטחי פרסום למקסם את ההכנסות ממכירתם. לפי הודעת החברה, היא גבתה אשתקד מלקוחותיה 33 דולר בממוצע בגין כל 100 דולר שאותם מפרסמים שילמו לבעלי אתרי אינטרנט שהקצו להם שטחי פרסום. דהיינו, עמלה ממוצעת של 33%.