ברוסיה שוקלים: תקרת שכר לליגת הכדורגל

על-פי נשיא הכבוד של ההתאחדות המקומית, הוא ינסה להעביר את התקנה "שמתכתבת עם הפייננשל פייר-פליי של אופ"א"

האם בקרוב תונהג, באופן יוצא דופן לכדורגל האירופי - תקרת שכר בליגה הבכירה ברוסיה? מי שמקדם את הרעיון הוא ויאצ'סלב קולוסוב, נשיא הכבוד של ההתאחדות המקומית, כשהבית התחתון של הפרלמנט ("הדומה") עשוי להתחיל בשלבי חקיקה. כך מפרסם אתר insideworldfootball.

"אנחנו צריכים לבדוק האם שינוי כזה יכול לעבור באמצעות מוסדות הספורט. במידה ולא, 'הדומה' תיקח אחריות על כך", אמר קולוסוב. "מגבלות כאלו יתכתבו עם חוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א", הוסיף.

על-פי הערכות, הקבוצות ברוסיה צפויות להתנגד באופן חריף למהלך שכזה, שעשוי להגביל בין-לילה את היכולת שלהן להתחזק בשחקני רכש יקרים מרחבי אירופה והעולם - שיעדיפו להגיע למקומות אחרים בהם משלמים טוב יותר. על-פי נתוני פיפ"א, שוק ההעברות הבינלאומי (העברות של שחקנים בין מדינות שונות) גלגל סך של 3.7 מיליארד דולר ב-2013, כשהכדורגל הרוסי במקום השישי מבחינת סך הסכומים שהתגלגלו אצלו, אחרי אנגליה, איטליה, צרפת, ספרד וגרמניה.

אגב, בליגת המשנה ברוסיה כבר ישנה תקרת שכר מותקנת - במסגרתה שחקנים, מאמנים ובעלי תפקידים יכולים לקבל שכר בסיס מקסימלי של 8,370 דולר בחודש. יחד עם זאת, הם חופשיים לקבל בונוסים ומענקים שונים שלא נכללים תחת תחשיבי תקרת השכר.