דייר של שיכון ובינוי: "פלטה בת עשרות ק"ג נפלה למרפסת"

שיכון ובינוי: "לצערנו הדייר לא מאפשר לאנשי המקצוע להיכנס ולתקן את הנזק שנגרם" ■ עיריית רחובות: "לא קיימת סכנה לקריסת המרפסת"

סכסוך חריף בין דייר בפרויקט "חלומות רחובות" ברחוב ישראל אומן בעיר לבין חברת שיכון ובינוי: לפני כשבועיים נפלה לטענתו פלטת טייח ובטון במשקל עשרות ק"ג לרצפת מרפסת השמש של אחת הדירות. רק בנס, אגב, לא שהה במרפסת אחד מדיירי הדירה ולא היו נפגעים. הפרויקט אוכלס לפני פחות משנה, והמשפחה שספגה את קריסת הפלטה נכנסה לדירה החדשה רק ביולי 2013. לטענת המשפחה, דרישותיה לשיכון ובינוי למנות מומחה מטעמה לבדיקת הליקוי לא נענו, והחברה מתעקשת למנות מומחה מטעמה. "אנחנו גרים 10 חודשים בדירה", מספר הדייר, "עוד כשנכנסו לדירה שמנו לב שהמרפסת עקומה אך תיקוני החברה היו טלאי על טלאי, עד שיום אחד קרס חלק מתקרת המרפסת".

במכתב ששיגר עו"ד יואב נרי, המייצג את המשפחה, למנכ"ל חברת שיכון ובינוי נדל"ן, תמיר דגן, ב-1 במאי צוין: "עם קבלת החזקה בדירה גילו מרשינו כי תקרת המרפסת הצמודה לחדר הדיור נבנתה באופן רשלני ונתבקשתם לתקנה. תוצאותיו העגומות של טיפולכם הרשלני בליקוי בדירת מרשינו לא איחרו לבוא וב-28 באפריל קרסה פלטה עבה של בטון וטייח במשקל עשרות קילוגרמים מהתקרה לרצפת המרפסת. חלף התגייסות מיידית לבדיקה מקיפה ויסודית של המבנה 'נפנפו' אותם נציגי מרשיכם והתייחסו בחוסר רצינות למקרה החמור".

במכתב דורשת המשפחה שהחברה תממן בדיקה הנדסית מקיפה של גורם אובייקטיבי שייבחר ע"י הדיירים ולהתחייב לבצע עם קבלת חוות הדעת כל תיקון שיידרש בדירה ובמבנה. בנוסף דורשת המשפחה כי "לאור הירידה בערך הדירה, לממן חוות דעת שמאית של גורם אובייקטיבי שייבחר ע"י מרשינו ולשפות את מרשנו על מלוא ירידת הערך". כמו כן הם דורשים תשלום בגין הוצאות ועוגמת נפש בסך 150 אלף שקל. במכתב תשובה למשפחה טוענת שיכון ובינוי כי המשפחה סיכלה כל ניסיון של החברה לשלוח אנשי מקצוע להגיע אל מרפסת הדירה, ובהם המהנדס ישראל דוד, ולהעריך את הגורמים לאירוע כמו גם ביצוע בדיקה בידי מומחה בטיחות. במכתב דורשת החברה מהמשפחה לאפשר לה לבצע בדיקות בטיחות למבנה.

משיכון ובינוי נדל"ן נמסר: "טיח ליישור תקרה התפורר בחלקו ונפל במרפסת. בוצעה מיד בדיקה יסודית ומעבר לטיח שהתפורר אין ליקוי הנדסי או סכנה קלה שבקלות ליציבות המבנה. נשכרה חברה חיצונית לבדיקות וגם היא מצאה שהכול תקין חוץ מתיקוני טיח חיצוניים בשני מקומות. הבניין נבנה עפ"י הסטנדרטים המחמירים ביותר בליווי פיקוח חיצוני מעל הנדרש. אנו מנסים לתאם את התיקון במרפסת של הדייר הנ"ל מרגע קבלת התלונה, אך לצערנו הדייר לא מאפשר לאנשי המקצוע להיכנס ולתקן את הנזק שנגרם".

מעיריית רחובות נמסר כי "במקום היה גורם מוסמך מטעמנו, שקבע כי לא קיימת סכנה לקריסת המרפסת. אגף הפיקוח על הבנייה הוציא בהתאם לחוות הדעת מכתב דרישה ליזם לביצוע תיקון הליקויים הנדרשים".