עמוס עוז: "מבצעי תג מחיר - ניאו נאצים שנהנים מרוח גבית"

אחרי גל אירועי "תג המחיר" בשבועות האחרונים, תקף הסופר עמוס עוז את מי שעומדים מאחורי הפעולות וכינה אותם "ניאו נאצים" ■ "הגיע הזמן שנסתכל למפלצת בעיניים"

אחרי סדרת אירועי "תג המחיר" בשבועות האחרונים, יצא היום (ו') הסופר עמוס עוז בהתבטאות חריפה נגד מבצעי הפעולות וכינה אותם "ניאו-נאצים". "רצינו להיות עם ככל העמים, פיללנו שיהיה גנב עברי וזונה עבריה - ויש גם קבוצות ניאו נאציות עבריות", אמר עוז.

"אני לא יכול לשמוע את הכינוי תג מחיר, ועוד פחות מזה אני לא מסוגל לשמוע את הכינוי 'נוער הגבעות'. הגיע הזמן שנסתכל למפלצת הזאת בעיניים", קרא הסופר באירוע קבלת שבת בצוותא. "'תג מחיר' 'נוער הגבעות' הם כינויים מתוקים, סכריניים, למפלצת שהגיע הזמן לקרוא לה בשמה".

לדבריו, אין דבר בעולם שהניאו-נאצים באירופה עושים ואותן קבוצות לא עושות פה. "הגיע הזמן לקרוא להם בשמם. אולי ההבדל היחיד נעוץ בכך שהקבוצות הניאו-נאציות שלנו נהנות מרוח גבית של לא מעט מחוקקים לאומניים, אולי אפילו גזעניים, וגם רבנים שנותנים להם ביסוס שהוא בעיני פסאדו-דתי, הוא בעיני התהום שבין היהודים לבין המילים של היהודים".

בשבועות האחרונים חלה מגמה של החרפה בפעולות השנאה נגד ערבים. אחרי שבמהלך יום העצמאות אלמונים ציירו צלב קרס על קבר של רב, ובתחילת השבוע - הושחת רכבו של תושב כפר כנא, לפני יומיים רוססו ביקנעם כתובות בגנות ערבים.

בניגוד לעבר, כשפעולות מסוג זה בוצעו בעיקר מעבר לקו הירוק, בוצעו הפעולות הפעם בתחומי הקו הירוק. בעקבות האירועים כינסו שרת המשפטים ציפי לבני, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', היועץ המשפטי לממשלה, מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה כנס חירום בנושא.