קוואלקום תרכוש את וילוסיטי הישראלית בכ-300 מיליון דולר

החברה מפתחת ערכת שבבים לתקשורת אלחוטית, בעלת פוטנציאל לספק מהירות גבוהה יותר מפי 10 לעומת התקן האחרון של רשתות אלחוטיות מקומיות

ספקית השבבים לתקשורת מהירה, חברת וילוסיטי (Wilocity) הישראלית, תרכש על-ידי חברת השבבים קוואלקום ביותר מ-300 מיליון דולר. קוואלקום מחפשת כבר תקופה רכישות בתחום הזה בארץ והיא גם משקיעה ונמצאת במועצת המנהלים של וילוסיטי.

וילוסיטי הוקמה ב-2007 על ידי טל תמיר, שמשמש כמנכ"ל; דני רטיג, גל בסון ויורג מייסן. החברה מפתחת ערכת שבבים לתקשורת אלחוטית, שמבוססת על תדר ה-60 ג'יגה הרץ שהשימוש בו חדש יחסית עבור תקשורת אלחוטית בהתקני מחשוב ותקשורת אישיים.

הטכנולוגיה של וילוסיטי מיועדת לתקשורת אלחוטית בטווח קצר, כלומר לבית ולמשרד, ותומכת בהעברת מידע מהירה יחסית, בקצב של 1-5 גיגה-בייט לשנייה, כלומר פוטנציאל למהירות גבוהה יותר מפי 10 לעומת התקן האחרון של רשתות אלחוטיות מקומיות, ה-11n (תקן ה-WiFi הנפוץ כיום). המשמעות התאורטית היא לדוגמה, שניתן להעביר סרט HD, שמגיע לכ-2 גיגה-בייט בתוך מספר שניות בין התקני מחשוב שונים בבית.

בוילוסיטי הושקעו 105 מיליון דולר על-ידי סיסקו, קרן וינטג' של אלן פלד ומקרן ג'רוזלם גלובל של שלמה קאליש, לצד הקרנות סקויה, בנצ'מרק ו-Tallwood, וכן המשקיעים האסטרטגיים - את'רוס (כיום חלק מקוואלקום) ומארוול.

סיסקו הצטרפה לחברה בגיוס האחרון שעמד על 35 מיליון דולר. הגיוס מסיסקו הגיע בסוף השנה שעברה, בצמוד לשיתוף פעולה נרחב בין החברות. סיסקו, שמכרה בתחילת 2013את פעילות התקשורת שלה לתחום הצרכנות האלקטרונית, תיעזר בפתרונות וילוסיטי דווקא לתחום המחשוב הארגוני. שיתוף הפעולה יכלול את שילוב פתרונות וילוסיטי בציוד תקשורת ומחשוב שסיסקו מוכרת לארגונים וספקיות שירותי תקשורת.

פריצת הדרך של החברה אירעה בשנה שעברה, כאשר המוצרים שלה השתלבו במספר דגמים של מחשבים ניידים מתוצרת דל. בוילוסיטי מתכננים לחדור לשוק הסמארטפונים, כאשר בעבר אמר מארק גרודזינסקי סגן נשיא לשיווק בחברה, שהכוונה היא להיות עם מוצר בשוק בסוף 2014.

כדי לחדור לשוק ציוד התקשורת עבור המחשוב האישי, נדרשת החברה לספק כרטיס שכולל ערכת שבבים (Chipset) שישלב את התדרים הוותיקים יחסית של התקשורת האלחוטית קצרת הטווח, ה-2.4 ג'יגה הרץ וה-5 ג'יגה הרץ, שעליהם מבוססים תקני הבלוטות' וה-WiFi, בהתאמה, שמספק הפתרון. החזון הוא שכרטיס התקשורת שמשולב במחשוב האישי יכיל בדור הבא שילוב של שלושה תקנים (מה שמכונה Tri-Band).

במאמץ להפוך את הטכנולוגיה החדשה לסטנדרט תעשייתי הוקם ב-2009 קונסורציום בשם WiGig, שפועל לעיצוב מפרט אחיד שיתאים לתקנים ולהתקנים הקיימים ווילוסיטי עמדה בראשו. בארגון שותפות מספר חברות ענק, כמו ברודקום, אינטל, מארוול, מיקרוסופט, נוקיה, סמסונג, דל, NEC, ואת'רוס (קוואלקום).

מקוואלקום נמסר: "אין תגובה". את תגובת וילוסיטי לא היה ניתן להשיג.