דיון חירום "בעקבות צעדי משרד הפנים הפוגעים בסביבה"

ביום שלישי הקרוב תדון המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בהצעת מינהל התכנון של משרד הפנים לגרוע נציגים של ארגוני הסביבה ושל רשות הטבע והגנים מוועדות המשנה של המועצה

דיון חירום במשרד להגנת הסביבה על רקע יוזמת משרד הפנים להפחית את כוחם של נציגי הסביבה בוועדות התכנון. את הדיון יזם השר להגנת הסביבה, חבר הכנסת עמיר פרץ, בשיתוף נציגי ארגוני הסביבה. הדיון יתקיים היום (א') וזאת "בעקבות צעדי משרד הפנים שמטרתן לפגוע בסביבה", כך נמסר מלשכת השר.

הדיון מתכנס על רקע מגמה של מינהל התכנון להקטין את כוחם של הארגונים הסביבתיים בוועדות התכנון. ביום שלישי הקרוב תדון המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בהצעת מינהל התכנון של משרד הפנים לגרוע נציגים של ארגוני הסביבה ושל רשות הטבע והגנים מוועדות המשנה של המועצה. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "ועדות אלה הן קריטיות בכל הקשור להליכי הבנייה בישראל, ושם מתבצעת עיקר עבודת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה".

עוד מסבירים במשרד להגנת הסביבה כי בין היתר מעוניינים במשרד הפנים לגרוע את נציגי ארגוני הסביבה ואת נציג משרד הבריאות מוועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע), לגרוע את נציג רשות הטבע והגנים מהוועדה לשמירת קרקע חקלאית ושטחים פתוחים (ולקחש"פ) ולגרוע את נציג המשרד להגנת הסביבה מוועדת הערר של הולקחש"פ. "נושאים אלה לא תואמו עם המשרד להגנת הסביבה והם מהווים פגיעה קשה בזכותו של האזרח לשטחים פתוחים ולטבע", ממשיכים ואומרים במשרד להגנת הסביבה.

"השינוי המוצע על ידי מינהל התכנון פוגע באופן משמעותי בייצוג האינטרס הסביבתי בוועדות המשנה", כך כתב מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר, במכתב שנשלח בסוף השבוע למנכ"ל משרד הפנים ד"ר שוקי אמרני .

"אני מתנגד בחריפות לשינויים המוצעים לעיל", המשיך וכתב לפלר,"שלמרבה הצער גם לא תואמו עימנו, ותוכנם נודע לנו רק מעיון בחומרים שהופצו פחות משבוע לפני הדיון במועצה הארצית. אבקש להסיר הצעה זו מסדר היום".