לפיד: "אין נציגים נאמנים יותר מאתנו למעמד הביניים"

שר האוצר בכנס בת"א: "אנשים מתחילים לראות שיש סיבה להיות אופטימיים" ■ "אם אתה ניצול שואה, או תלמיד בבית ספר בפריפריה, או זוג צעיר שרוצה לקנות דירה ראשונה - מצבך היום קצת טוב יותר ממה שהיה לפני שנה"

"אנחנו משנים את המדינה, אבל אנשים לא יודעים את זה". כך אמר הערב (א') שר האוצר יאיר לפיד בכנס סיכום העשייה השנתית של מפלגת "יש עתיד" בתל אביב. לדבריו, "אנשים יודעים שאנחנו עובדים יותר קשה מכולם, הם יודעים שאנחנו נמשיך לעבוד יותר קשה מכולם, הם יודעים שאין ולא יהיו נציגים נאמנים יותר למעמד הביניים".

לפיד אמר כי "לא קל פה, זה לא קל להיות ישראלי, לא קל להיות ממעמד הביניים שלא מרוויח מספיק, זה לא קל כשאתה נכנס לסופר ורואה את המחירים. אבל עמוק בליבם, הישראלים יודעים שגם אם זה לאט מדי, גם אם זה קשה, דברים משתנים".

בהמשך הנאום עבר לסקור את הישגי "יש עתיד" לדבריו, כשהוא מונה הצעות חוק עומדות לצד חוקים שעברו בממשלה: "השיוויון בנטל - עבר. שינוי שיטת הממשל - עבר. בסוף השנה הזו כיתות א'-ב' ילמדו עד לשבוע האחרון של חודש יולי. מע"מ אפס על הדירות - עבר בממשלה. מיליארד שקל לניצולי השואה - עבר בממשלה. הרפורמה בבגרויות - בעיצומה. המלחמה נגד יוקר המחיה - בעיצומה. את ברית הזוגיות הנחנו על שולחן הכנסת ונלחם עליה עד שהיא תעבור".

לאחרונה ספג לפיד ביקורת לאחר כשלון המו"מ מול הפלסטינים, על כך שהכריז בעבר כי לא ישב בממשלה שלא מנהלת מו"מ. בנאומו הערב אמר כי "רק אנשים לא רציניים מסוגלים לומר שאם בסכסוך שנמשך 150 שנה יש עיכוב של שלושה שבועות, אז מיד צריך להכנס להיסטריה ולפרק את הממשלה ויחד איתה את הסיכוי להיפרד מן הפלסטינים. בסוג כזה של משא ומתן יש אינספור משברים ורגעים שבהם הולכים על הקצה, וצריך לשמור על קור רוח ולהמשיך לעבוד. אנחנו יודעים לעמוד בלחצים, וכמו שלא וויתרנו בקלות בשום נושא אחר, אנחנו לא נוותר עד שניפרד מן הפלסטינים".

עוד אמר לפיד כי "כשנכנסתי לתפקיד אמרתי שתוך שנה וחצי יהיה פה טוב יותר. אם אתה ניצול שואה, או תלמיד בבית ספר בפריפריה, או זוג צעיר ממעמד הביניים שרוצה לקנות את הדירה הראשונה שלו, מצבך היום קצת טוב יותר ממה שהיה לפני שנה. דברים מתחילים לזוז, ואנשים מתחילים לראות את מה שאתם רואים: שיש סיבה להיות אופטימיים. עדיין קשה מדי לאנשים שעובדים הרבה שעות, משרתים בצבא ובשירות אזרחי ומשלמים לא מעט מסים. זה כרוך במאבק מתמיד מול כוחות גדולים ואינטרסים חזקים שמנסים לשמר את המצב הישן, אבל מתחילים להרגיש את השינוי.