חברת לנוקס רכשה 200 מ"ר במגדל רוטשילד 1 תמורת 4 מ' ש'

מדובר בקומה טכנית שאינה בשימוש ועל פי הערכות לנוקס תבקש להסב את השטחים לדירת מגורים

המנהלים המיוחדים של חברת חבס עו"ד גיא גיסין ועו"ד רועי אייז, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאשר מכירת זכויות במגדל רוטשילד 1 בתל אביב שהקימה חבס, ושנקלעה לקשיים כלכליים. מדובר בשטחים של 200 מ"ר נטו המשמשים כקומה טכנית שאינה בשימוש, בקומה החמישית של המגדל, מעל קומות הלובי וחדר הכושר, ומתחת לקומות המגורים. בנוסף, כוללת הרכישה גם שני מחסנים וחניה.

הרוכשת היא חברת לנוקס השקעות, אשר בתום הליך התמחרות גברה על חמישה מציעים אחרים, ביניהם דיירי המגדל עצמם, והעלתה את הצעתה ממיליון שקל, ל-4 מיליון שקל בתוספת מע"מ, המהווים בסך הכל 4.7 מיליון שקל.

על פי הערכות, לנוקס השקעות תגיש בקשה להסב את השטחים הטכניים לדירת מגורים, וזאת באמצעות ניוד זכויות בנייה מפרויקטים לשימור בתל אביב שביצעה. לחברה מספר פרויקטים במתחמי "העיר הלבנה", ועל פי הערכות תוכל לנייד למגדל רוטשילד 1 שטחים המיועדים למגורים. הסבת השטחים למגורים, תהייה כרוכה כאמור בתשלום היטלי השבחה לוועדה המקומית, אך מחירי הדירות שנמכרו בשנה האחרונה במגדל, מצביעים על היתכנות כלכלית לעסקה.

כך למשל בתחילת 2014 דיווח "גלובס" כי שלמה נחמה מכר את דירתו בקומה ה-16 של המגדל, המתפרשת על פני 700 מ"ר, תמורת 45 מיליון שקל. עסקאות נוספות שבוצעו במגדל כוללות ברובן דירות של כ-300 מ"ר המתפרשות על פני חצי קומה נעו בין סכומים של 20-27 מיליון שקל, תלוי בקומה, במצב מסירת הדירה (האם ברמת מעטפת הדורשת השקעה או דירה מושקעת), ובכיוון שאליו פונה הדירה. ממוצע העסקאות האחרונות במגדל משקף סך של 84 אלף שקל למ"ר.

על פי הערכות בית המשפט יאשר את הבקשה, מאחר ושווי השטחים בשוק החופשי, על פי הערכת שמאי המקרקעין בועז וכולדר נכון לחודש יולי 2013 עומד על 2 מיליון שקל.