טיב טעם נקנסה ב-260 אלף שקל בגין העסקת עובדים בשבת

נקבע כי הרשת תשלם 300 אלף שקל אם תבצע עבירה דומה ב-3 השנים הבאות‏

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע אישר לאחרונה הסדר טיעון בין משרד הכלכלה לרשת טיב טעם, המטיל על הרשת קנס בגובה 260 אלף שקל בגין העסקת עובדים ביום המנוחה השבועי. מעבר לקנס, בית הדין קבע כי הרשת תחויב לשלם 300 אלף שקל נוספים אם תבצע עבירה דומה במהלך 3 השנים הקרובות.

‏השופט צבי פרנקל נימק את החלטתו בכך שהעבירה בוצעה לכאורה מתוך שיקולים כלכליים, ולאור העובדה שהרשת כבר נקנסה בעבר בגין עבירות אלה.

השופט דחה את טענת הרשת לפיה יש לראות את כל המקרים שבהם נמצא כי הועסקו עובדים ביום המנוחה השבועי כ"עבירה אחת", וקבע כי כל מקרה שבו הועסק עובד ביום המנוחה השבועי שלו מהווה "אירוע נפרד".

הסדר הטיעון גובש בפברואר האחרון בעקבות כתב אישום שהגיש משרד הכלכלה, ובו הואשמה טיב טעם בהעסקת 12 עובדים ביום המונחה השבועי שלהם ב-31 מועדים שונים - זאת בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה. העבירות התגלו במסגרת ביקורת יזומה שערכו פקחי אגף האכיפה במחוז דרום של משרד הכלכלה.

‏עו"ד יובל אברהם, הממונה על התביעה במשרד הכלכלה, אמר היום (ב') כי "משרד הכלכלה יעמוד על כך שכל מי שנמצא מבצע עבירות ייענש בהתאם. מעסיקים שיפרו זכויות עובדים באופן חמור או שיטתי, צפויים לאכיפה מוגברת ולענישה משמעותית והולמת, כדי להבטיח כי עובדים לא ינוצלו, וחוקי עבודה שבתחום סמכותנו לא יופרו".

‏מאיר דוד, מנהל אגף האכיפה המנהלית במשרד הכלכלה, הוסיף: "החלטת בין הדין לעבודה מדגישה את הצורך בחיזוק ההרתעה ומערך האכיפה של דיני עבודה הנדרשים על מנת להגן על זכויות העובדים ורווחתם, לרבות זכותם של העובדים למנוחה שבועית כחוק".