"המיזם" - חלומות על אקזיט

לאברי גלעד יש תכונה מקסימה ומעצבנת לנסות לעשות דברים אחרת

"המיזם", יום ב' 21:00, ערוץ 2 רשת

כנראה שלעולם לא אבצע אקזיט. עובדה, אפילו אחרי שניסיתי להבין מה רוצה ממני אברי גלעד בפרק המבוא ל"המיזם" החדש שלו (ובינינו, נדיר שתוכנית חדשה מגיעה לעולם עם דף הסבר וקורס מבוא), לא הצלחתי להבין בדיוק איך הסיפור הזה אמור להתנהל.

אתם יודעים מה? זה לא משנה: לגלעד הייתה תמיד את התכונה המקסימה והמעצבנת כאחת לנסות לעשות דברים אחרת, גם אם לפעמים היא הובילה אותו בדיוק לאותו המקום (ע"ע תוכנית האירוח הכושלת שלו, לפני כמה שנים - שהתיימרה לכוון גבוה וסיימה בדיוק באותו המקום שבו תוכניות מסוגה מסיימות, רק עם קצת פחות רייטינג).

גלעד הוא יומרני. זו לא בהכרח תכונה רעה, אבל במדיום שמודד אותך רק על-פי השורה התחתונה, הרי שאם אתה נכשל במבחן התוצאה הארור - יזכירו ויזכרו לך תמיד רק את היומרה.

כתבתי זאת בעבר, אבל בכל פעם שעולה מיזם חדש (ובמקרה דנן: תרתי-משמע) של גלעד, מפתה להביט בדרך הטלוויזיונית של מי שהיו יכולים לציין לא מזמן 3 עשורים של שותפות, אלמלא היו נפרדים: ארז טל ואברי גלעד החלו בדיוק מאותו המקום, ובתחילה היה נראה שהם ימשיכו ביחד: מ"מה יש" הרדיופונית אל "העולם הערב" - וגם כשנפרדו הם נדמו לשני קווים מקבילים שנמתחים אל אותו אינסוף: טל הלך ל"גלגל המזל", גלעד ל"המחיר הנכון"; גלעד הלך ל"אברהם ויעקב", טל ל"העולם המופלא" - ואז גלעד החליט שהוא יותר בקטע של אג'נדה ופחות ברייטינג.

יש מי שהמגמה הזאת הרשימה אותו, יש מי שהיא נראתה לו כיומרה חסרת כיסוי - הערב (ב') יקבל גלעד הזדמנות להצדיק את הראשונים.

לא ניגש ל"המיזם" מבלי להזכיר את הסייד-קיק של גלעד בתוכנית, ירדן הראל. לראשונה פגשתי בה לפני כמעט 10 שנים כשהגיעה עם המצלמות של ynet לסקר בווידיאו איזו תחרות ברמנים. היא הייתה אז ילדה יפה עם מיקרופון, כזאת שלא ניתן להבדיל בינה לבין עשרות אחרות שחולמות על תהילה. כנראה שהיא ניחנה גם באינטליגנציה וגם בשאפתנות כדי להימצא במשבצת של דמות מוכרת (עדיין לא כוכבת, ודאי שלא "הכוכבת"), כשרוב מי שנמצאו איתה אז על קו הזינוק צללו כבר לתהומות הנשייה.

ובכל זאת, פריים-טיים בערוץ 2 הוא ה"מייק אור ברייק" שלה: אם היא תעשה עונה טובה, היא תגיע הכי רחוק שאפשר בטלוויזיה הישראלית. אם לא, תמיד יחכו לה חדשות הבידור בערוץ הנישה. מעניין לראות אם היא תצליח לנצל את ההזדמנות.

ההימור שלי הוא שכן, אבל מה כבר אני מבין? הנה, אפילו איך עובד "המיזם" הזה בדיוק לא הצלחתי לפצח.