יחימוביץ' על אולמרט: "שיעור חשוב לנבחרי ציבור מושחתים"

ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה את התנהלות אולמרט ומקורביו: "רדפו, השמיצו והפחידו במשך השנים כל נושא תפקיד ושומר סף אשר העז לעשות את עבודתו, ונראה כי הם ממשיכים לעשות זאת גם ברגע זה בתום המשפט"

זמן קצר לאחר מתן גזר הדין של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ויתר מורשעי פרשת הולילנד הבוקר (ג') החלו להגיע התגובות במערכת הפוליטית.

ראשונה להגיב הייתה ח"כ שלי יחימוביץ', שאמרה כי גזר הדין והנימוקים לו "גואלים את הציבור ממסכת הכזבים וההטעיה שפיזרו אולמרט ומקורביו".

יחימוביץ' ציינה כי "זהו שיעור חשוב ומרתיע לנבחרי ציבור מושחתים וגם מסר רב-ערך לציבור כולו, היודע היום כי מערכות שלטון החוק בישראל הן טובות ומקצועיות ואינן מתכופפות בפני נאשמים רמי-דרג, ויש בכך משום שיקום אמונו של הציבור בשלטון החוק".

יחימוביץ' תקפה את אולמרט ויועציו ומסרה: "ראויה לגנאי התנהגותו של אולמרט, אשר הוא ושליחיו רדפו, השמיצו והפחידו במשך השנים כל נושא תפקיד ושומר סף אשר העז לעשות את עבודתו, ונראה כי הם ממשיכים לעשות זאת גם ברגע זה בתום המשפט".

לדבריה, "הפרקליטות וכל יתר גורמי שלטון ראויים לשבח על האיתנות המקצועית, הנפשית והמוסרית שגילו. מצער שאדם כה מושחת שלט בצמרת המדינה ובחיינו, אבל יש סיבה להיות גאים בכך שאנו דמוקרטיה נקייה, שבה כולם שווים בפני החוק, והצדק נראה ונעשה".

"ניקוי אורוות"

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מסרה כי "גזר הדין של אולמרט פותח פרק חדש של ניקוי אורוות וטיהור השחיתות מהצמרת הפוליטית בישראל. טוב שבית המשפט - כמו בפסק הדין, גם בגזר הדין - העביר מסר ברור ונחרץ ששחיתות פוליטית וציבורית היא אות קלון ובגידה באמון הציבור.

"לא רק שראש הממשלה לשעבר לא הביע חרטה לאורך כל הדרך, אלא אף הגדיל לעשות והפעיל את כל המניפולציות האפשריות כדי להתחמק מהכרה בעומק הסיאוב המוסרי שלו. צריך לקוות שהלקח של מחיר השחיתות יילמד על-ידי פוליטיקאים ואישי ציבור".

"גזר דין מידתי וצודק"

ח"כ מיקי רוזנטל, יו"ר השדולה למלחמה בשחיתות הציבורית, מסר כי "גזר הדין של 6 שנות מאסר בפועל שהושת על אולמרט הוא מידתי וצודק. כשאתם חושבים על העונש, תחשבו מה עושה שוחד לחברה הישראלית. שוחד נותן לבעלי אמצעים דברים והישגים שהציבור לא מקבל ועל חשבונו של הציבור. באחוזי בנייה שאתם יכולים רק לחלום עליהם, בקבלה למקומות עבודה. בניגוד למוסר ובניגוד לצדק הטבעי. את ההישגים הללו הם לא מקבלים כנגד כישוריהם אלא בזכות שלמונים.

"לא בכדי ציין השופט רוזן בגזר הדין כי 'נוטל השוחד הוא בבחינת בוגד', וכי 'המורשעים ראויים לעונשים שיבטאו שאט-נפש שיהיה בהם כדי לעקור מהשורש את הנגע הממאיר - שאינו תיאורטי כי אם מעשי'".

לדבריו, "אין כאן שמחה לאד אלא הגנה על הדמוקרטיה הישראלית. אי-אפשר רק להגיד ששחיתות מרסקת את החברה הדמוקרטית, אלא צריך לנקוט צעדים למיגורה, וענישה מרתיעה היא חלק מניקוי האורוות".

"יום עצוב"

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס לגזר הדין של אולמרט, שותפו למפלגת קדימה לשעבר, ואמר כי "זהו תהליך משפטי שנהוג בארצות דמוקרטיות. באופן אישי, זהו יום עצוב עבורי".

שר האוצר, יאיר לפיד, ידידו של אולמרט, מסר כי "יום בו ראש ממשלה לשעבר נשלח לכלא הוא יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית, ויום עצוב לי ברמה האישית, אך בה בעת הוא יום חשוב, בו מערכת המשפט הראתה שאין אדם מעל החוק".

מסיעת הבית היהודי נמסר: "זהו יום עצוב לאזרחי ישראל ויום חשוב למדינת ישראל, שהראתה שאין בה משוא-פנים גם לבכיר בין אזרחיה. אין מי שלא חייב בחשבון-נפש ביום כזה".

שרת המשפטים, ציפי לבני, הגיבה גם היא לגזר הדין ומסרה כי "מדובר ביום לא פשוט שבו גוזרים את דינו של ראש ממשלה לשעבר. יש לי אמון מלא בבית המשפט וברשויות האכיפה, וכך צריך להרגיש גם הציבור".