ליברפול אלופת אנגליה (בכסף שתקבל מזכויות שידור)

האדומים יסיימו את 2013/14 עם הכנסת שיא של 99 מיליון ליש"ט מהסכמי הטלוויזיה של הליגה האנגלית, מנצ'סטר סיטי רק במקום השני

ליברפול, שפספסה במחזורי הסיום של עונת הפרמיירליג שהסתיימה השבוע אפשרות לזכות באליפות ראשונה אחרי 24 שנות בצורת - תוכל להתנחם בזכייה בתואר אחר: תקבל עבור 2013/14 את הסכום הגדול ביותר בגין הסכמי זכויות השידור הקולקטיביים של הליגה הבכירה באנגליה. "הדיילי מייל" מפרסם כי הנתח של האדומים ממרסיסייד יעמוד על 99 מיליון ליש"ט, בעוד האלופה מנצ'סטר סיטי תסתפק ב-98 מיליון ליש"ט. בסך הכל שש קבוצות יקבלו העונה למעלה מ-90 מיליון ליש"ט (גם צ'לסי, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם).

עונת 2013/14 היתה הראשונה במסגרת חוזי זכויות השידור התלת-שנתיים המשודרגים של הפרמיירליג, ששווים בסך הכל 5.5 מיליארד ליש"ט (ליגת הכדורגל המכניסה בעולם מטלוויזיה וניו-מדיה). השדרוג בא לידי ביטוי בנתח של הקבוצות: בעונה הקודמת היתה זאת מנצ'סטר יונייטד שקיבלה את הסכום הגבוה ביותר בליגה - 60.8 מיליון ליש"ט "בלבד". גם מועדוני התחתית שודרגו משמעותית: קארדיף סיטי, שצנחה העונה לליגת המשנה, תקבל 64 מיליון ליש"ט - בעוד אשתקד הקבוצה שקיבלה הכי מעט היתה ק.פ.ר שהסתפקה ב-39.7 מיליון ליש"ט.

בקרוב תתחיל הפרמיירליג במו"מ לקראת חידוש נוסף של חוזי השידורים שלה, עבור העונות 2016/17-2018/19. ריצ'ארד סקאדמור, מנכ"ל מינהלת הפרמיירליג, צופה גידול במחירי הזכויות בלפחות 175 מדינות וטריטוריות: "אני לא נח על זרי הדפנה, ואני סבור שעדיין יש לליגה פוטנציאל צמיחה מאד משמעותי", אמר ל"פייננשל טיימס".

נתוני הצפייה בליגה מצדיקים את סכומי העתק: בארה"ב, רשמה רשת NBC נתון של 30.5 מיליון צופים בסך הכל, יותר מכפול לעומת השנה שעברה (אז הזכויות עדיין הוחזקו על-ידי FOX). באנגליה עצמה נרשם ממוצע של 1.476 מיליון צופים למשחק ב-Sky, הנתון השני הכי גבוה מאז שהחלה הרשת של רופרט מרדוק לשדר את הפרמיירליג ב-1992. השחקנית החדשה בשוק, BT (בריטיש טלקום), רשמה ממוצע של 750 אלף צופים למשחק. BT, והתחרות החדשה שהכניסה לשוק, סייעה "להגדיל את ההכנסות מזכויות שידור בבריטניה ביותר ב-70%", לטענת סקאדמור.

שוק נוסף אליו מעוניינת אנגליה לחדור ביתר שאת הוא הודו - מדינה שתושביה מעדיפים קריקט על-פני כדורגל. בעונה הנוכחית נרשמה עלייה של כשליש בכמות הצופים בפרמיירליג בהודו, אך סקאדמור שואף ליותר: "אם נמשיך בקצב הגידול הזה, תהיה לנו נוכחות גדולה מאד שם בתוך שלוש עד שש שנים".