פרופ' ארנון אפק יתמנה למנכ"ל משרד הבריאות

אפק, ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות, נחשב למינוי "נוח" שלא צפוי לפגוע בדומיננטיות של גרמן, בניגוד למנכ"ל היוצא פרופ' גמזו ■ אפק השתחרר מצה"ל בדרגת סא"ל וכיהן בעבר כסגן מנהל תל השומר

פרופ' ארנון אפק, ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות ולשעבר סגן מנהל המרכז הרפואי שיבא (תל השומר), הוא המועמד המוביל של שרת הבריאות יעל גרמן לתפקיד מנכ"ל המשרד במקומו של פרופ' רוני גמזו, שיסיים את תפקידו בראשית יוני הקרוב. כך נודע הערב (ג') ל"גלובס". גרמן צפויה להודיע על כך באופן רשמי בימים הקרובים. בלשכתה של גרמן הבהירו כי טרם נמסרה הודעה בעניין למי מהמועמדים וסרבו לאשר את הידיעה.

מינויו של אפק נחשב על פניו להפתעה במערכת הבריאות, אולם מנגד היה צפוי כי גרמן תמנה לתפקיד "אדם נוח" ופחות דומיננטי מפרופ' גמזו, שבמקרים רבים הוביל מדיניות והתבטא בנושאים שונים בניגוד לעמדת השרה - מה שהוביל לסיום תפקידו באופן מוסכם. מבחינה זו, בצד הניסיון הניהולי שצבר בשיבא ובמשרד הבריאות, אפק נחשב לאדם המתאים לתפקיד. מאז כניסתה של גרמן למשרד, השניים עבדו בצמוד וללא מחלוקות.

פרופ' אפק התמחה בפתולוגיה במרכז הרפואי הדסה והוא בוגר המסלול למנהל רפואי באוניברסיטת בן גוריון. בעבר שירת בקבע בצה"ל והשתחרר בדרגת סא"ל, לאחר ששימש כראש ענף מיון רפואי. בתל השומר שימש בין היתר כמנהל היחידה לתמיכה ניהולית וכממונה על תחום המתמחים והסטז'רים בשעת חירום.

בעבר נמתחה ביקורת על כך שבזמן תפקידו כסגן מנהל תל השומר, מונה אפק על ידי פרופ' גמזו לעמוד בראש ועדה לבחינת התיירות הרפואית בישראל - זאת אף שתל השומר מוביל את הפעילות בתחום זה מקרב בתי החולים הממשלתיים. מסקנות ועדת אפק קבעו כי יש להסדיר את התיירות הרפואית בבתי החולים תוך מגבלות מסוימות.