תוכניות ל-4,000 יח"ד על שטח בסיסי תל השומר והשלישות

התוכניות הופקדו להתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ■ בשטח תל השומר מזרח, בתוכנית שקיבלה את השם "שכונת האקליפטוסים", מתוכננות לקום 2,800 יחידות דיור, ואילו על שטחי מחנה השלישות מתוכננות 1,200 יח"ד

תוכניות לבניית 4,000 יחידות דיור על שטח שניים מבסיסי צה"ל שעתידים להתפנות במרכז הארץ הופקדו להתנגדויות בוועדה המחוזית תכנון ובניה מחוז מרכז.
מדובר בתוכנית המתייחסת לשטח בסיס תל השומר מזרח, במסגרתה מתוכננות להיבנות 2,800 יחידות דיור ותוכנית המתייחסת לשטח מחנה השלישות הראשי ברמת גן במסגרתה יוכלו להיבנות 1,200 יחידות דיור.

כזכור, מחנה השלישות הינו אחד מחמשת מחנות צה"ל הנמצאים בליבה של תכנית הפינוי וההעתקה ממרכז הארץ לנגב. על פי ההסכם שנחתם בשעתו מול משרד הביטחון וצה"ל, שיווק הקרקעות למגורים בבסיסים אלו עתיד לממן את העברתם אל הנגב.

בשטח תל השומר מזרח, בתוכנית שקיבלה את השם "שכונת האקליפטוסים", מתוכננות לקום כאמור 2,800 יחידות דיור לצד שטחי תעסוקה מסחר ושטחים לרווחת הציבור. במסגרת התוכנית הוקצה שטח ציבורי בהיקף 466.7 דונם העתיד לכלול פארק עירוני שישמר את עצי האקליפטוס הקיימים היום במתחם. התכנית קודמהעל ידי רשות מקרקעי ישראל. גילי טסלר מתכננת מרחב עסקי תל אביב ברמ"י הסבירה כי כ-30% משטח התוכנית הוקצה לשטחים ציבוריים פתוחים.

בשטח השלישות הראשית, בתוכנית שקיבלה את השם "מתחם גנים", מתוכננות לקום 1,200 יחידות דיור חדשות. התכנית כוללת מבני ציבור בשטח כ-22 אלף מ"ר, מבני מסחר ותעסוקה בשטח 4,500 מ"ר ושטח ציבורי פתוח בהיקף 25 דונם. גם במסגרת תוכנית זו, בדומה לתוכנית תל השומר, מסמנת התוכנית מתחמי שימור שיכללו בניינים היסטוריים ועצי איקליפטוסים בוגרים.

בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר עם הפקדת התוכניות כי: "הסכמי הגג והשכונות שייבנו על שטחי מחנות צה"ל ישנו את מפת הדיור במדינת ישראל. העתקת המחנות לנגב היא מנוע צמיחה משמעותי שישפיע לא רק על הנגב אלא גם על לב אזורי הביקוש".