ביהמ"ש: עמוס לוזון ישלם מיליוני שקלים ליהלומן משה צאיג

לוזון, נשיא קבוצת הכדורגל מכבי פ"ת, ישלם מיליוני שקלים לשותפו לשעבר היהלומן משה צאיג ורעייתו, כתמורה בגין עסקאות נדל"ן שהיו שותפים בהן יחד

נשיא קבוצת הכדורגל מכבי פתח-תקווה, עמוס לוזון, ישלם מיליוני שקלים לשותפו לשעבר היהלומן משה צאיג ורעייתו מריה סרנו, כתמורה בגין עסקאות נדל"ן שהיו שותפים בהן יחד - כך קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

הסכום מורכב, בין היתר, מסך של 93 אלף שקל בגין עסקת מקרקעין בפרדס גן-חיים; 1.68 מיליון שקל בגין העסקה ברחוב רוטשילד בפתח-תקווה וכן 1.825 מיליון שקל ו-46.9 אלף שקל בגין שתי עסקאות נוספות באותם מקרקעין; חלקו של צאיג, בהיקף כ-660 אלף שקל, ברווח בגין עסקת מקרקעין בבלינסון ו-1.36 מיליון שקל מעסקה נוספת באותם מקרקעין.

עוד נקבע כי בגין עסקת מקרקעין בגני-תקווה, במסגרתה פעלו לוזון ושותפיו לשעבר לשינוי ייעוד מקרקעין מחקלאות לבנייה למגורים, עומדת לזכותם מלאי של זכויות מקרקעין לא מנוצלות בשווי 6.07 מיליון שקל, כאשר חלקו של צאיג בסכום עומד על 50%. ואולם, במקרה זה נקבע כי על צאיג להשתתף בהוצאות שנגרמו ללוזון כדי להשביח את המקרקעין בשווי 66 אלף שקל, כאשר הוא גם זכאי למחצית מזכויות הבנייה שכבר ניתנו.

גם בנווה-עוז בפתח-תקווה פעלו השותפים לשעבר לצורך שינוי ייעוד מחקלאות לבנייה, וקיימות להם זכויות בנייה יחד, ששווים הריאלי הוא 17.96 מיליון שקל.

לוזון וצאיג אף נרשמו בהתאם להחלטת בית המשפט כזכאים בחלקים שווים בזכויות מקרקעין שונים בפתח-תקווה בשווי מיליוני שקלים נוספים. בנוסף חויב לוזון להשיב לצאיג סכומים שהאחרון נדרש לשלם בגין משכנתא שנלקחה ביוזמת לוזון בגין שיעבוד קרקע בנווה-עוז, ללא הסכמת צאיג, שהיה בעלים של 50% במקרקעין.

מדובר בפסק דין משלים של השופטת ד"ר דרורה פלפל בהמשך לפסק דין חלקי שנתנה באוקטובר 2011, במסגרתו קבעה כי לוזון חייב להעביר חלק מזכויותיו בנכסי נדל"ן בפתח-תקווה לצאיג ורעייתו. זאת, לאחר שקיבלה חלקית את התביעה שהגישו השניים נגד לוזון וחברות שבבעלותו, בטענה כי לוזון נטל מהם כספים במרמה ונישל אותם מזכויות בנכסים בפתח-תקווה. במקביל דחתה השופטת את התביעה שכנגד בסך 5 מיליון שקל שהגיש לוזון נגד צאיג.

השופטת קבעה, בין היתר, כי על לוזון להעביר לצאיג מחצית מזכויותיו במתחם בילינסון בפתח-תקווה; מחצית מזכויותיו בפרויקט ברחוב רוטשילד בעיר; ו-1/6 מהזכויות במגרש שבבעלותו בגודל של 10 דונם בשכונת נווה-עוז בעיר. עם זאת, נדחתה תביעתו של צאיג לשותפות במרכז המסחרי "פאואר סנטר".

צאיג יוצג בידי עו"ד יואב נרי ממשרד רונאל פישר, נרי ושות'; לוזון יוצג בידי עורכי הדין יוסף בנקל ושמואל גלינקא ממשרד ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות'.