עוד מכה לדני דנקנר: עיקול ב-1.3 מ' ש' על חשבונו בבנק אגוד

בכך נענה ביהמ"ש לתביעת בנק אגוד עקב יתרת חוב של דנקנר ■ לטענת הבנק, לאחר מתן ההרשעה בפרשת הולילנד חדל דנקנר לעמוד עמו בקשר ולשתף פעולה

הצרות של דני דנקנר באות בצרורות. אחרי שאתמול (ג') גזר בית המשפט המחוזי בתל-אביב 3 שנות מאסר על דנקנר בגין הרשעתו במתן שוחד בפרשת הולילנד, הטיל היום (ד') בית משפט השלום בתל-אביב צו עיקול זמני בגובה של 1.3 מיליון שקל על חשבונו בבנק אגוד. בכך נענה בית המשפט לתביעת הבנק עקב יתרת חוב של דנקנר.

לפי החלטת הרשם, צו העיקול לא יוטל על משכורת, חשבונות משותפים, מיטלטלין, מקרקעין וכלי רכב.

מהתביעה, שהגיש הבנק באמצעות עורכי הדין דורית לוי טילר וליאור הר-צבי ממשרד לוי טילר ושות', עולה כי לבקשת דנקנר, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, העמיד בנק אגוד לזכותו, מעת לעת, אשראי והלוואות. בתביעה נטען כי דנקנר התחייב לכסות כל יתרת חוב בחשבון שלא אושרה לו, מיד עם דרישת הבנק, אולם לא עשה זאת לאחר שנקלע לקשיים כלכליים.

לדברי הבנק, "דנקנר נקלע לקשיים כלכליים ולמצוקה תזרימית, בין היתר עקב הסתבכות בפלילים, וחדל לקיים את התחייבויותיו כלפי הבנק".

הבנק פירט בבקשה כי "בשנים האחרונות הוגשו נגד דנקנר כתבי אישום בגין עבירות שונות שביצע בתקופת תפקידו כיו"ר בנק הפועלים, ובעניין הידוע כפרשת הולילנד, בגינם הורשע דנקנר, ונגזרו עליו עונשי מאסר בפועל.

"חרף התחייבויותיו של דנקנר, חרף דרישות חוזרות ונשנות של הבנק, ולרבות בפגישות שהתקיימו עם דנקנר בעניין חובו, לא פרע דנקנר את חובו. במהלך הפגישות ובשיחות נוספות שקוימו עמו לא התכחש דנקנר כלל לחובו, התחייב לפרועו במלואו וביקש אורכות לקיום התחייבויותיו".

בדצמבר 2013 שלח בנק אגוד מכתב התראה לדנקנר, שלאחריו התקיימו פגישות בין הצדדים להסדרת החוב בחשבונו. ואולם, לטענת הבנק, לאחר מתן ההרשעה בפרשת הולילנד חדל דנקנר לעמוד עמו בקשר ולשתף פעולה.

בית המשפט התבקש על-ידי הבנק להורות לדנקנר לשלם את סכום התביעה בסך של כ-1.3 מיליון שקל, בצירוף ריבית.

שוחד לראש המינהל

אתמול קבע השופט דוד רוזן כי דנקנר ירצה עונש של 3 שנות מאסר בפועל, במצטבר לשנת המאסר שנגזרה עליו במשפטו הקודם, שבו הורשע בביצוע עבירות של הפרת אמונים בעת שכיהן כיו"ר בנק הפועלים.

בנוסף נגזרו על דנקנר גם שנתיים מאסר על-תנאי, קנס בסך 500 אלף שקל וכן חילוט רכוש בסך מיליון שקל, בהתאם לחוק איסור הלבנת הון.

דנקנר הורשע ב-3 עבירות של מתן שוחד בפרשת הולילנד, בכך שהעביר למאיר רבין, יד-ימינו של עד המדינה, שמואל דכנר ז"ל, 1.3 מיליון שקל במצטבר, על מנת שיעבירם ליעקב אפרתי, לשעבר ראש מינהל מקרקעי ישראל. זאת, כדי שזה יטה לטובת דנקנר החלטות בנוגע לחברת תעשיות מלח, שהייתה בבעלות משפחתו.

בנוסף הורשע דנקנר בקבלת חשבוניות כוזבות מרבין והכללתן בספרי החשבונות של תעשיות מלח; וכן בעבירה של הלבנת הון בגין הפקדת כספי השוחד בחברותיו של דכנר במסווה של "שכר-טרחה/מקדמות".