אפריקה גייסה 306 מ' ש' בהנפקה; לבייב הזרים 156 מ' ש'

החברה קיבלה הודעות לניצול זכויות המהוות כ-93% מסך המניות שהוצעו בהנפקה ■ לבעלי המניות הוקצו כ-17 מיליון אופציות הניתנות למימוש למניות במחיר של 12 שקל למניה

חברת אפריקה ישראל, הנמצאת בשליטת איש העסקים לב לבייב, השלימה היום את הנפקת המניות שביצעה בדרך של זכויות. החברה קיבלה הודעות לניצול זכויות המהוות כ-93% מסך המניות שהוצעו בהנפקת הזכויות כך שסך הגיוס הסתכם בכ-306 מיליון שקל.

לבייב הזרים במסגרת ההנפקה 156 מיליון שקל, כפי שהתחייב, והיתרה בסך של כ- 150 מיליון שקל התקבלה ממחזיקי מניות החברה.

במסגרת הנפקת הזכויות הוקצו לבעל השליטה ולציבור המשקיעים סך של כ-17 מיליון אופציות הניתנות למימוש למניות במחיר של 12 שקל למניה אשר תאריך פקיעתן יחול ביום 31 במארס 2015. במידה ואופציות אלו ימומשו למניות יניבו לחברה תמורה נוספת של 202 מיליון שקל.

את אפריקה הובילה בהליך הגיוס חברת ברק קפיטל חיתום, המנוהלת ע"י צביקה מנס.

אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל אמר כי "תוצאות הנפקת הזכויות מצביעות על הבעת האמון של ציבור המשקיעים בחברה, בפוטנציאל הצמיחה ובעתידה העסקי". לדבריו של נובוגרוצקי ההנפקה המוצלחת מחזקת את מבנה ההון המיוחס לבעלים של החברה, אשר עמד בסוף 2013 על כ- 3.54 מיליארד שקל. וזאת, בהמשך למהלכים אותם נוקטת אפריקה ישראל לביסוס איתנותה הפיננסית לצד השבחת ערכן של חברות הבת ולטובת בעלי המניות של החברה.

נובוגרוצקי הדגיש עוד כי "כל חברות הבת מציגות המשך גידול וצמיחה בפעילותן העסקית ופועלות ביתר שאת לייזומם ופיתוחם של פרויקטים נבחרים ברוסיה, מזרח אירופה וישראל בתחומי הנדל"ן, התעשייה, הקמעונאות והתיירות אשר צפויים לתרום משמעותית לתוצאותיה של אפריקה ישראל עם השלמתם, תוך הגדלת תזרים המזומנים שיעמדו לרשות הקבוצה בשנים הקרובות".

שי עזר, אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות IBI, ציין היום כי "למעשה בעל השליטה לב לבייב השלים באופן מלא את התחייבויותיו במסגרת הסדר החוב של אפריקה והזרים כ- 450 מיליון שקל במסגרת כל ארבעת הנפקות הזכויות. עד כה בכל הנפקות הזכויות אחוז הניצול הסתכם ב-99%-100% אולם לאור ירידת שער המניה (כ-15% מיום ההכרזה על הזכויות ) אל מתחת למחיר המימוש ההישג הוא מרשים למדי".

"אפריקה צפויה לסיים את השנה ללא קושי תזרימי עם יתרת מזומנים סביב ה 155 מיליון שקל. בסוף החודש צפויה להסגר העסקה למכירת הקרקע בלוס אנגלס שתספק תזרים חיובי בהיקף של כ 80-85 מיליון שקל. המבחן הגדול שלה יהיה שנה הבאה עם פירעון של אג"חים ובנקים בהיקף של 600 מיליון שקל. אמנם אפריקה לא מתכננת הנפקת זכויות נוספת שנה הבאה אולם במידה והחברה תמשיך להציג תוצאות טובות, תשכיל לממש נכסים ותשואות הא"גחים ימשיכו לרדת ויאפשרו לחברה לגייס ולמחזר חוב אזי נראה שהחברה בדרך הנכונה להתייצבות".