שר השיכון ללפיד: "מאות אלפי עולים הודרו מתוכנית המע"מ 0"

השר אורי אריאל שלח היום מכתב ללפיד ובו דרש לשנות את תזכיר החוק כך שיכלול גם את העולים מחבר העמים ■ אריאל: "עמדתי היא שאסור לפגוע באוכלוסיית העולים החדשים שלא נכללים בהטבה"

תוכנית מע"מ בשיעור אפס של שר האוצר יאיר לפיד ממשיכה לגרור התנגדויות. לאחר ששר השיכון אורי אריאל יצא לפני מספר ימים נגד החלטת האוצר לקביעת הקריטריונים למי שלא שירת על דירה בשווי 600 אלף שקל בלבד, בטענה שאין דירות כאלו בנמצא, שלח היום (ד') השר אריאל מכתב לשר לפיד בו דרש לשנות את תזכיר החוק כך שיכלול גם את העולים מחבר העמים.

לדברי השר אריאל: "חלק ניכר מאוכלוסיית העולים החדשים המונה מאות אלפי אזרחים הודרו מתוכנית המע"מ 0. עמדתי היא שאסור לפגוע באוכלוסיית העולים החדשים שלא נכללים בהטבה. הדבר נכון גם מבחינה ערכית-ציונית ולטובת עידוד העלייה וגם מבחינה מקצועית - כדי להגדיל את היקף הזכאים הפוטנציאלי להטבה, כך שהדבר יסייע להשפעה על שוק הדיור כולו ולהורדת מחירים".

כזכור, הקריטריונים שגיבש האוצר לקבלת הטבת המע"מ קובעים כי מי שלא שירת שירות צבאי, אזרחי או לאומי יוכל להינות מהטבה זו רק ברכישת דירה חדשה בשווי עד 600 אלף שקל כולל מע"מ. החלטה זו גורעת ממניין הזכאים רבים מהאוכלוסיה החרדית, הערבית וגם מאוכלוסיית העולים מחבר העמים שקיבלו פטור משירות צבאי בעת עלייתם.

במשרד השיכון טוענים כי יש להעלות את רף ההטבה ללא משרתים לדירה בשווי של 950 אלף שקל לפחות והסבירו כי בכל שנת 2013 נמכרו פחות מ-400 דירות בשווי של עד 600 אלף שקל כך שסכום זה אינו ריאלי.

גם בקרב העולים מתקוממים על הדרתם מהקריטריונים. אלכס טנצר פעיל חברתי ממנהיגי עולים מחבר העמים: "נראה לי מוזר שבהחלטת הממשלה אין זכר לגבי פטור לעולים במ"מ לדירה. לפני כמה שבועות משרד האוצר טען שעולים שנפסלו לשירות בצה"ל בגלל הגיל העליה (בנות מגיל 18 ובנים מגיל 26) יקבלו פטור מלא בדיוק כמו שאנשים ששרתו בצה"ל. בשם מאות אלפי עולים שעלה ויעלו לישראל אני דורש לקיים את הבטחות שנתנו על ידי שר האוצר יאיר לפיד. בלי הפטור הזה אלפי עולים לא יכלו לקנות דירה".