סביליה הבטיחה 9.6 מיליון אירו עבור הזכייה בליגה האירופית

זהו סכום הבונוסים שתחלק אופ"א לקבוצה הספרדית שניצחה בגמר בטורינו; לסכום הזה יצטרפו כמה מיליוני אירו מחלוקת זכויות השידור של המפעל

הניצחון של סביליה אמש (ד') בגמר הליגה האירופית על בנפיקה ליסבון יבטיח למועדון הספרדי בונוס של 9.6 מיליון אירו מאופ"א עבור הישגים במפעל. בפועל תקבל הקבוצה סכום נוסף, שיתברר תוך מספר שבועות (הערכות: בסביבות 2.5 מיליון אירו), בגין חלוקת זכויות השידור של המשתתפות העונה בליגה האירופית.

הבונוסים שקיבלה סביליה העונה מתחלקים באופן הבא: 5 מיליון אירו עבור הניצחון בגמר, מיליון אירו עבור העפלה לחצי הגמר, 450 אלף אירו לרבע הגמר, 350 אלף לשמינית הגמר, 200 אלף לשלב 32 האחרונות, בנוסף קיבלו הספרדים מענק של 400 אלף אירו למסיימות במקום הראשון בשלב הבתים; עבור הישגים בשלב הבתים קיבלה סביליה 900 אלף אירו (3 ניצחונות ו-3 תיקו), ובנוסף את המענק שמקבלות כל המשתתפות בשלב הבתים, בסך 1.3 מיליון אירו.

בסך הכל תחלק אופ"א סכום של 208.75 מיליון אירו לקבוצות שהשתתפו העונה בליגה האירופית - 125.25 מתוך זה עבור הישגים במפעל, ועוד 83.5 מיליון אירו בחלוקה של כספי זכויות השידור.

המשחק שהסתיים ב-0-0 בתום 120 דקות, הוכרע בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה (2-4) לטובת סביליה. הניצחון של הספרדים גם קבע כי לראשונה מזה שמונה שנים יהיה "דאבל אירופי", כאשר שתי קבוצות מאותה מדינה יזכו בשני המפעלים של אופ"א. בשבוע הבא תיקבע הספרדית השנייה, בגמר האלופות בין אתלטיקו מדריד לריאל מדריד. גם הדאבל לפני שמונה עונות היה ספרדי, אז ב-2005/06 זכתה ברצלונה בליגת האלופות, בעוד שסביליה זכתה בליגה האירופית.

אגב, בעונת 1989/90 נרשם "טריו אירופי" - כאשר שלוש קבוצות מאיטליה זכו בשלושת המפעלים האירופיים ששוחקו אז: מילאן זכתה בגביע אירופה לאלופות, יובנטוס זכתה בגביע אופ"א, וסמפדוריה זכתה בגביע המחזיקות שעוד היה קיים.