קבוצת דלק מכרה 15.5% ממניות דלק US ב-954 מיליון שקל

מכרה ל-9.2 מיליון מניות ב-30 דולר עבור כל מניה - 3.7% יותר ממחיר הסגירה של המניה בוול סטריט ■ כפי הנראה, הרווח החשבונאי לא יהיה גדול, אבל זה כן צפוי לתת לחברה גידול משמעותי בתזרים המזומנים החופשי

קבוצת דלק מכרה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט כ-15.5% ממניות דלק US שבבעלותה בסכום של כ-954 מיליון שקל. המכירה נעשתה בשוק המשני ל-9.2 מיליון מניות. במסגרת הצעת המכר נקבע מחיר המכירה על-30 דולר עבור כל מניה - 3.7% יותר ממחיר הסגירה של המניה בוול סטריט.

בשלב זה קבוצת דלק עדיין בוחנת את ההשלכות של הטיפול החשבונאי ולא ברור אם היא תרשום רווח הון מהמכירה. כפי הנראה, הרווח החשבונאי לא יהיה גדול משום שהמניות נמכרו קרוב למחיר השוק, אבל זה כן צפוי לתת לחברה גידול משמעותי בתזרים המזומנים החופשי.

למפיצי המניות יש אופציה לרכוש בתוך 30 יום כמות נוספת של 1,380,000 מניות דלק US. לאחר השלמת מימוש האופציה תחזיק קבוצת דלק כ-9.8% מהון המניות של דלק US. המפיצים היו וולס פארגו, ברקליס, בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', גולדמן זאקס ו-RBC.

כזכור לפני כחודשיים בחודש מארס מכרה קבוצת דלק בעסקה מחוץ לבורסה, לתאגיד פיננסי, מניות תמורת 91 מיליון דולר (315 מיליון שקל). בסך הכל מכרה הקבוצה מניות של דלק US בהיקף מצטבר של כ-4 מיליארד שקל במספר סיבובי מימוש החל משנת 2012.

העסקה מהווה המשך ישיר של מימוש האסטרטגיה של קבוצת דלק להתמקד בעסקי הליבה שלה, שבמרכזם תחום האנרגיה והגז, וכי המימושים יציפו ערך לקבוצת דלק.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, אמר כי הם רואים בתחום האנרגיה והגז פוטנציאל משמעותי עבור קבוצת דלק וכי תמורת המכירה של מניות דלק US מיועדת להמשך הגדלת הנזילות של הקבוצה והקטנת המינוף הפיננסי.