שינויים ב"ניו-יורק טיימס": העורכת הראשית עוזבת

ג'יל אברמסון עוזבת את ה"ניו-יורק טיימס" בתום קדנציה קצרה כעורכת הראשית, לאחר שהמו"ל ארתור סולצברגר החליט לבצע שינוי בניהול העיתון

עורכת ה"ניו-יורק טיימס", ג'יל אברמסון, עוזבת את תפקידה - כך פרסמה אתמול (ד') הנהלת החברה. את אברמסון יחליף דין באקט, ששימש עד כה כעורך בפועל בעיתון.

בהנהלת ה"ניו-יורק טיימס" סירבו לפרט לגבי סיבת העזיבה, אך מדובר במהלך מפתיע, שכן אברמסון נכנסה לתפקיד רק בספטמבר 2011.

דובר מטעם ה"ניו-יורק טיימס" מסר כי המהלך נובע מהחלטה של מו"ל העיתון ארתור סולצברגר. לדבריו: "סולצברגר קיבל את ההחלטה מכיוון שהוא מאמין שהנהגה חדשה תקדם אספקטים מסוימים של ניהול בחדר החדשות".

עזיבה על רקע אישי?

עם זאת, בחלק מכלי התקשורת האמריקאיים דווח כי העזיבה היא על רקע עימות של אברמסון עם ההנהלה בנוגע לתנאי העסקתה.

גורמים בעיתון אמרו כי המהלך התקבל בהפתעה בקרב העובדים, וכי לרובם נודע על העזיבה דקות ספורות לפני שפורסמה ההודעה הרשמית. סולצברגר עצמו הודיע על הנושא לעובדים, אך סירב לענות על שאלות.

אברמסון עצמה לא התראיינה, אך מסרה בהודעת העיתון כי "אהבתי מאוד את הקדנציה שלי. עבדתי עם מיטב העיתונאים בעולם, ואני מרגישה שהצלחנו לעמוד במשימה של סיקור הנושאים החשובים בעולם".

אברמסון עשתה דרך ארוכה בעיתון ושימשה בין היתר ככתבת העיתון בוושינגטון, כעורכת במספר חלקים ולבסוף כעורכת ראשית. המינוי שלה סימן גם היסטוריה בעיתון - העורכת הנשית הראשונה.

המחליף של אברמסון, דין באקט, יהיה העורך הראשי השחור הראשון בתולדות העיתון. באקט הוא כתב זוכה פרס פוליצר וערך בעבר את ה"לוס אנג'לס טיימס".

שינויים גם ב"לה מונד"

גם בעיתון "לה מונד" המתפרסם בצרפת מתבצע שינוי בעמדת העורך הראשי. עורכת העיתון, נטלי נוגאירד, עוזבת את התפקיד לאחר מאבק ארוך עם העובדים בעיתון, שמחו על כוונתה לבצע שינויים נרחבים. בשבוע שעבר התפטרו 7 עורכים בכירים לאחר חילוקי דעות על פורמט ההדפסה החדש, על הצגת מהדורה לטאבלטים ועל שינויים בהרכב כוח-האדם.

נוגאירד כתבה במייל לעובדים כי "ההתקפות האישיות עליי ועל ההנהלה מונעות ממני ליישם את התוכניות לעתיד העיתון".

בשנים האחרונות עומד "לה מונד" בפני מצב כלכלי קשה, וזאת על רקע ירידה בתפוצה ומאבק מול אמצעי מדיה אחרים.