לבייב השלים הזרמת 750 מ' ש' במסגרת ההסדר באפריקה

כחלק מההתחייבות שלו בהסדר, הזרים אתמול בעל השליטה בחברת הנדל"ן 156 מיליון שקל נוספים, במסגרת הנפקת זכויות בה גויסו 306 מיליון שקל

כארבע שנים וחצי לאחר גיבוש הסדר החוב המכונן בחברת אפריקה ישראל, השלים בעל השליטה בחברת ההשקעות, לב לבייב, את חלקו בהסדר, כשהזרים לחברה 156 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות. סכום זה משלים הזרמה כוללת של כ-750 מיליון שקל על ידי לבייב, שמחזיק כעת כ-48% ממניות החברה.

להנפקת הזכויות באפריקה נרשמו ביקושים ערים גם מהציבור, כך שבסך הכל גייסה החברה כ-306 מיליון שקל (ניצול של 93% מהזכויות). במסגרת ההנפקה הוקצו למשקיעים גם אופציות הניתנות למימוש למניות אפריקה במחיר של 12 שקלים למניה - גבוה בכ-60% משווי המנייה הבוקר שעמד על 7.5 שקלים.

תאריך פקיעת האופציות נקבע לסוף מארס 2015 ומימושן יניב לחברה כ-200 מיליון שקל נוספים.

מנכ"ל אפריקה ישראל, אברהם נובוגרוצקי (נובו), מסר היום (ה') כי "ההנפקה המוצלחת מחזקת את מבנה ההון בחברה. זאת, בהמשך למהלכים אותם נוקטת אפריקה ישראל לביסוס איתנותה הפיננסית, לצד השבחת ערכן של החברות הבנות ולטובת בעלי המניות".

האנליסט שי עזר מאי.בי.אי ציין היום כי הנפקת הזכויות היא חדשות חיוביות לחברה, והעריך כי "אפריקה ישראל צפויה לסיים את השנה ללא קושי תזרימי, עם יתרת מזומנים של כ-155 מיליון שקל. המבחן הגדול שלה יהיה בשנה הבאה, עם פירעון אג"ח והלוואות בנקאיות בהיקף של 600 מיליון שקל".

עזר מציין כי "אמנם אפריקה לא מתכננת הנפקת זכויות נוספת בשנה הבאה, אולם אם החברה תמשיך להציג תוצאות טובות, תשכיל לממש נכסים, ותשואות האג"ח ימשיכו לרדת ויאפשרו לה לגייס ולמחזר חוב - אז נראה שהחברה בדרך הנכונה להתייצבות".

בשורות מאפריקה נכסים

אפריקה ישראל פועלת בתחום ההשקעות בנדל"ן בארץ ובחו"ל באמצעות מספר חברות בנות. אחת מהן, אפריקה נכסים, עדכנה הבוקר על רווח צפוי של כ-163 מיליון שקל (34 מיליון אירו) בדוחות הרבעון השני של השנה, בעקבות השלמת הסכם רכישת חוב בנקאי שהיה לה בגין נכס מניב שבבעלותה בוארנה, בולגריה.

במסגרת העסקה, רכשה אפריקה נכסים באמצעות החברה הבת, אפי אירופה, חוב של כ-55 מיליון אירו, תמורת תשלום של כ-20 מיליון אירו. את עיקר הסכום לעסקה גייסה אפריקה נכסים מבנק אחר באירופה. חלקה של אפריקה ישראל, החברה האם, ברווח, יעמוד על 91 מיליון שקל.

חדשות נוספות סיפקה היום חברה בת אחרת, אפריקה מגורים, שיחד עם אפריקה נכסים זכתה במכרז שפרסמה המדינה לרכישת קרקע בהרצליה, המיועדת להקמת פרויקט דירות מגורים להשכרה לטווח ארוך, תמורת 75 מיליון שקל. על הקרקע ניתן לבנות 215 יחידות דיור, ולפי תנאי המכרז, 54 מהדירות שייבנו יושכרו בדמי שכירות מפוקחים. השבוע סיכמה אפריקה מגורים את הרבעון הראשון של 2014 עם האטה בקצב מכירת הדירות שלה, שחיקה ברווח הגולמי, וצניחה של 40% ברווח הנקי ל-9 מיליון שקל.