רמ"י לביהמ"ש: לאשר את זכיית שרון גל במכרז בחולון

בהמשך לעתירת אלקטרה נגד זכיית קבוצת הרכישה של גל וקרן בן-דוד במכרז לרכישת קרקע להקמת 222 דירות בחולון, טוענת רמ"י כי לא נפל כל פגם בהצעה

המכרז לשיווק קרקע בעיר חולון, שעל רכישתו התמודדו חברות הנדל"ן הגדולות במשק, ממשיך לעורר הדים: רשות מקרקעי ישראל הודיעה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי לא נפל כל פגם בהצעה של קבוצת הרכישה שהגישו המארגנים שרון גל וקרן בן-דוד, ושזכתה במכרז לרכישת קרקע המיועדת להקמת פרויקט מגורים בחולון.

את הדברים הבהירה רמ"י באמצעות עו"ד לירן פאר מפרקליטות המדינה, בהמשך לעתירה שהגישה חברת אלקטרה נגד זכייתה של קבוצת הרכישה שאירגנו גל ובן-דוד.

ברשות מקרקעי ישראל הסבירו כי בניגוד לנטען בעתירה, למכרז ניתן להגיש הצעות בנאמנות, ומסמכי המכרז לא הגבילו זאת.

עוד ציינה רמ"י בתגובה כי אין לקבל את טענת אלקטרה כי נאמן הקבוצה, עו"ד שלומי בן-דוד, ביצע העברת זכויות טרם הושלמו מלוא ההתחייבויות, מאחר שהקרקע מעולם לא הייתה רשומה על שמו, אלא על שם המדינה, ועל כן אין הוא יכול לבצע כל העברת זכויות.

עוד טענה רמ"י כי יש לדחות את הטענה כי נפל פגם בערבות שהפקידה קבוצת הרכישה בשל פער בין שם המציע לשם החייב על שטר הערבות. לטענת רמ"י, ההבדל בשמות - "עו"ד שלומי בן-דוד" לעומת "עורך דין שלומי בן-דוד" - הוא לכל היותר טעות סופר, ולא קיים בו כל פגם מהותי, מאחר שהנאמן הוא בחזקת אישיות משפטית אחת.

רמ"י מציינת בנוסף כי דווקא בערבות של אלקטרה נפל פגם, והיא זו שלא עמדה בדרישות המכרז.

מדובר באחת הקרקעות המבוקשות ביותר ששיווקה רמ"י בשנה החולפת, המיועדת להקמת 222 דירות בפינת הרחובות קראוזה וסרלין בחולון.

קבוצת הרכישה שאירגנו גל ובן-דוד הייתה ההצעה הגבוהה ביותר ,והוכרזה בתחילת חודש מארס האחרון כהצעה הזוכה בסך 131.2 מיליון שקל, כאשר נאמן הקבוצה, עו"ד שלומי בן-דוד, העמיד ערבות בת 10%, כנדרש בכל מכרזי רמ"י.

רמ"י דוחה את טענת אלקטרה ומציינת כי בן-דוד צירף להצעה את רשימת הנהנים בנאמנות, למרות שאין דרישה מפורשת לכך, שכן מכרזי רמ"י מאפשרים הגשת הצעות על-ידי נאמן - שהוא בעל השליטה בנכס ובכוחות לפעול עצמאית - זאת בניגוד להגשת הצעה באמצעות מיופה-כוח, שמציע הצעת רכישה עבור אחר.

רמ"י דוחה את טענות אלקטרה כי קיים חשש שהזוכה במכרז לא יעמוד בקריטריונים שהוגדרו בחוק מקרקעי ישראל, והסבירה כי בעת העברת הזכויות ייבדק כל אחד מהרוכשים, על מנת לוודא כי הוא עומד בהגבלות של איסור העברת זכויות לזרים ועמידה באישורי מסים.

עוד מציינים ברמ"י כי העתירה הוגשה על-ידי אלקטרה מבלי שצורפה לה בקשה למתן צוו ביניים, ולאחר שנפרעה הערבות על חשבון התמורה כתשלום ראשון בגין הקרקע.

"נראה כי העותרת מבקשת לזרוק לפתחה של רמ"י את העובדה שהצעתה לא נבחרה כהצעה הזוכה בשל היותה נמוכה מן ההצעה הזוכה", ציינה רמ"י בתגובה.