מהפך ברגע האחרון: מכבי ת"א עלתה לגמר הפיינל-פור

אחרי שכבר היה נדמה שהניצחון מתרחק הפתיעו הצהובים והעפילו לגמר הפיינל פור בתוצאה 67:68 מול צסק"א ■ בלאט: "עשינו את זה בעבר והיינו מסוגלים גם היום"

דרמה ברגע האחרון בפיינל פור: מכבי תל אביב העפילה הערב (ו') לגמר היורוליג אחרי ניצחון דרמטי, 68:67 על צסק"א מוסקבה הרוסית, ותוכל להניף גביע אירופי שישי בתולדותיה במילאנו בגמר ביום ראשון.

"תודה לאוהדים המדהימים, זו קבוצה שלא מוותרת עם בגרות מתקדמת המון קרדיט לחבר'ה שהבינו שעשינו את זה בעבר והיינו מסוגלים גם היום", אמר דיוויד בלאט, מאמן הקבוצה לאחר הניצחון המדהים, כש-9000 אוהדים שרים וצועקים משמחה.

הקהל הצהוב שהגיע לפיינל פור באיטליה בהמוניו יצר אווירה ביתית ביציעים, אבל הקבוצה שלו הייתה עסוקה במשך רוב שלבי המשחק בלרדוף אחרי הרוסים.

צסק"א הפגינה משחק הגנה חזק ושלטה מתחת לסלים בזכות יתרון הגובה של קאון וחריאפה, ובעיית עבירות של סופו. הפרש השיא במשחק היה לטובת צסק"א, 15 נקודות, במהלך הרבע השלישי. אלא שכל זה לא שינה שום דבר, כי 15 נקודות של דייויד בלו, כולן שלשות, הורידו את ההפרש שוב ושוב, עד שאיבוד כדור רוסי איפשר לטייריס רייס לקלוע סל ניצחון יקר מפז, שש שניות לסיום.

בלו היה גם הקלע המוביל של מכבי, אחריו סיימו טייריס רייס עם 13 נקודות, היקמן וטיוס עם 10 כל אחד. במדי צסק"א הצטיינו סאשה קאון עם 14 נקודות ומילוש תאודוסיץ' עם 12.

הפעם האחרונה בה מכבי ת"א שיחקה בגמר הפיינל פור היתה לפני שלוש שנים. אז ניצחו הצהובים את ריאל מדריד בחצי הגמר, אך הפסידו לפנאתינייקוס בגמר.