טדי שגיא רוכש שתי חברות פרסום למובייל ב-15 מיליון דולר

החברות - Ajillion ו-Definiti Media - יתמזגו לתוך פעילות המובייל של חברת קרוסריידר, אותה רכש שגיא בסוף 2012 ב-37 מיליון דולר

טדי שגיא ממשיך להרחיב את אחיזתו בתחום המובייל: המיליארדר הישראלי רכש בעסקת חבילה שתי חברות סטארט-אפ ישראליות - Ajillion ו-Definiti Media - תמורת 15-20 מיליון דולר.

שתי החברות ימוזגו לתוך הפעילות של חברת סטארט-אפ אחרת בשם קרוסריידר, שיצרה פלטפורמה לפיתוח תוספים לדפדפנים ושאותה רכש שגיא בדצמבר 2012 תמורת 37 מיליון דולר.

מאחורי שתי החברות עומדים המייסדים גלעד הלרמן (43) ואיתי רז (39) שהקימו אותן ללא עזרה ממשקיעים חיצוניים, כך שהם צפויים לקבל את מלוא סכום הרכישה, בניכוי מס כמובן.

חברת Ajillion, שהוקמה לפני כשנה, מפתחת פלטפורמות ניהול לעולם השיווק במובייל עבור רשתות פרסום, סוכנויות פרסום ופלטפורמות מוניטיזציה. למעשה, מספקת החברה פלטפורמת White Label לרשתות פרסום ומעניק פתרון כולל על גבי מערכת אחת מבוססת ענן.

הפלטפורמה מאפשרת לרשתות הפרסום לסחור ביניהן על שטחי פרסום לא מנוצלים ובנוסף מאפשר טרגוט של המשתמשים לצורך הצגת פרסומות רלבנטיות.

התאמה למובייל

הפתרון שהחברה פיתחה התחיל בעולמות הווב, אך מהר מאוד עבר בנייה והתאמה לעולמות המובייל. בין המתחרות של החברה ניתן לציין את חברת Appnexus ואת Right Media. בין היתר עובדת החברה עם לקוחות בעולם הפרסום דוגמת מקאן-אריקסון וחברות ישראליות כמו Inneractive ו-IronSource.

חברת Definiti Media, שהוקמה לפני כשנתיים, מהווה רשת פרסום למובייל המתמחה בפתרונות שיווק מבוססי ביצועים עבור מפרסמים ואתרי תוכן. החברה היא למעשה רשת פרסום שמשתמשת בטכנולוגיה של Ajillion, ולמעשה נרכשה כחלק מעסקת החבילה. היתרון שמביאה החברה הוא היכולת לייעל ולטייב עבודה של מנהלי לקוחות בעולם הפרסום, כך שהתפוקה שלהם תהיה גבוהה יותר.

20 העובדים בשתי החברות יצטרפו לצוות העובדים של קרוסריידר וצפויים לעבוד ממשרדי החברה במגדל אלקטרה בתל-אביב, לשם עברה קרוסריידר בשנה שעברה. במקביל, מפעילה קרוסריידר משרדים גם ברומניה, באוקראינה ובהודו, ובקרוב צפוי להיפתח משרד נוסף גם בלונדון. הלרמן, שעומד מאחורי שתי החברות שנרכשו, צפוי להוביל את חטיבת המובייל של קרוסריידר.

אחרי ששגיא רכש את קרוסריידר, אותה הקימו קובי מנחמי (מנכ"ל) ושמואלי אחדות, החברה שינתה מעט את הכיוון שלה. רוב העיסוק שלה היה בכלי פיתוח למפתחים ויצירת תוספי דפדפן שיעבדו על גרסאות שונות ושל חברות מתחרות, אך מאז הכיוון מעט השתנה. העובדה שהתוספים הללו הניבו טראפיק רב הביאה את המייסדים להבנה שזה הנכס האמיתי, וכיום החברה מתפקדת יותר כחברת מדיה שמתרגמת את הטראפיק הרב שלה לטובת ניתוח התנהגותי של הגולשים והצגת פרסומות רלבנטיות עבורם.

על-פי נתוני חברת קרוסריידר, שתי החברות ייהנו מפלטפורמה נרחבת שבה רשומים 100 מיליון משתמשים פעילים וכ-2.5 מיליון משתמשים חדשים מדי יום.

מהחברה נמסר בתגובה כי "הרכישות של אג'יליון ודפיניטי מדיה יחזקו משמעותית את חטיבת המובייל שלנו ברומניה ובקייב. מצאנו באג'יליון ובדפיניטי מדיה איכות טכנולוגית מתאימה לטובת הלקוחות שלנו ולטובת פיתוחים עתידיים".