אופטיר הגיעה לסוף דרכה? עובדים רבים בחברה פוטרו

אופטיר הוקמה בשנת 2005 ע"י האחים ישראל ואורי מזין ונחשבה במשך תקופה ארוכה לאחד הסטארט-אפים המבטיחים בישראל ■ החברה גייסה קרוב ל-120 מיליון דולר במשך השנים

חברת אופטיר, המספקת תוכנה לניהול תשתית מערכות המידע הארגוניות, נמצאת בדרך לסוף דרכה. בתקופה האחרונה פוטרו עובדים רבים ומעטים נשארו כעת בחברה ועדיין לא ברור מה יהיה עתידה של החברה. מדובר במגמת צמצומים שעוברת על החברה בשנתיים האחרונות. כך, לפני כשנה פיטרה החברה כ-20 עובדים ועוד קודם לכן צמצמה בחצי את מספר המועסקים במרכז הפיתוח המקומי של החברה לאור התמקדות בשוק האמריקני.

מספר חודשים לאחר פיטורי 20 העובדים, אופטיר השלימה באוגוסט 2013 גיוס של 8 מיליון דולר מהקרנות פיטנגו וג'מיני, כשהחברה דיווחה אז על צמיחה של מאות אחוזים בהכנסות ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל.

ולמרות זאת, בשלהי 2013 עזב המנכ"ל מארק תומפסון, שהגיע לחברה במאי 2012 לאחר שניהל למשך תקופה קצרה את חברת CA כדי לחזק את נוכחותה בארה"ב. באותה תקופה ב-2012, מונה גם אנדי ווילד, גם הוא בכיר לשעבר ב-CA לנשיא אופטיר. במקביל לשינויים הארגוניים, עברה אופטיר לפני כשנה שינוי אסטרטגי במסגרתו שינתה את קו המוצרים כך שיתמקד יותר ביישומים שמאפשרים ניתוח נתונים בהיקף גדול (Big Data) שמגיעים ממערכות המידע הארגוניות .

אך כאמור מינויו של תומפסון לא החזיק מעמד ובשלהי אשתקד מונה במקומו כמנכ"ל אדם קנוסה, ששימש קודם לכן כמנהל מערכות מידע (CIO).

אופטיר הוקמה בשנת 2005 ע"י האחים ישראל ואורי מזין ונחשבה במשך תקופה ארוכה לאחד הסטארט-אפים המבטיחים בישראל. החברה גייסה קרוב ל-120 מיליון דולר במשך השנים, מסדרה של משקיעים כולל הקרנות פיטנגו, כרמל, לייטספיד, מורגן סטנלי וסיסקו.

גורם בכיר המקורב לחברה אמר כי "השוק בו פעלה החברה הפך רווי ואינטנסיבי ולפני כשנה הוזרמו לחברה עוד 8 מיליון דולר מטעם שלוש קרנות ישראליות בניסיון לבצע בה מפנה חיובי, וזאת מתוך אמונה בחברה ובשוק. בתקופת זמן זו גם בוצעו שינויים בהנהלת החברה - ומשמהלכים אלה לא צלחו, בוחנים בעלי המניות בימים אלה חלופות השקעה אסטרטגית". הגורם אמנם לא הרחיב על החלופות, אך מן ההיגיון כי ייתכן שינוהלו מגעים למכירת החברה על נכסיה השונים או לסגירתה.