המילון השלם למוצרי המונדיאל: מה מוכרים וכמה זה עולה?

מי שלא ייסע לחוות את חגיגת המונדיאל בברזיל, יוכל להרגיש חלק מהקרנבל באמצעות פריטים ואביזרים שנמכרים תחת כל עץ רענן

מי שלא ייסע לחוות את חגיגת המונדיאל במגרשים עצמם, ירגיש חלק מהקרנבל באמצעות פריטים ואביזרים שנמכרים תחת כל עץ רענן - חלקם מאושרים רשמית על-ידי פיפ"א וזוכים למיתוג בהתאם, וחלקם פשוט בהשראת המונדיאל, כשהצבעים השולטים הם צהוב וירוק - צבעי נבחרת ברזיל.

אקססוריז

שעונים

* HUBLOT: מותג שעוני היוקרה, מנותני החסות של המונדיאל, השיק את השעון הרשמי של משחקי גביע העולם המכונה SOCCER BANG. השעון מורכב מ-385 חלקים, כולל מנגנון כרונוגרף שמחזיר את המחוגים לנקודת ההתחלה במהירות האור. השעון מגיע בשתי סדרות והוא מעוצב כמובן בצבעי דגל ברזיל. מחיר: 177 אלף שקל, למהדורה שיצאה ב-100 יחידות בלבד לדגם העשוי זהב 18 קראט. דגם "פשוט", שיוצע ב-110 אלף שקל וכולל 200 יחידות, הוא בגווני שחור.

* TISSOT: מותג השעונים השוויצרי מציע שעון שעוצב בהשראת המונדיאל. השעון מכיל מנגנון שבאמצעותו ניתן לתפעל את זמני משחק הכדורגל: מחצית, זמן פציעות, הארכה וכד'. אין הפתעות בצבעי השעון: דגל ברזיל. 1,700 שקל.

* סווטש: מציעה שעון מונדיאל בשם Entusiasmo (התלהבות בפורטוגזית). לוח השעון מעוצב בצורה של מגרש כדורגל, השעון מגיע בצבעי דגל ברזיל המוטבע על סוגר הרצועה, שניתנת להחלפה בהתאם למדינה האהודה. 400 שקל.

משקפיים

* צ'ילי בינס: מותג השעונים והמשקפיים הברזילאי השיק קולקציה על טהרת המשחקים הכוללת אלמנטים של סמלי מדינות ואצטדיונים, מספרי חולצות של שחקנים ועוד. מחירים: 200-300 שקל.

* POLICE: כוכב נבחרת ברזיל ניימאר עיצב עבור המותג האיטלקי ליין משקפי שמש, בדגש על צבעוניות. בין משחק למשחק ירכיב ניימאר את המשקפיים בעצמו. 700-900 שקל.

ציוד ספורט מקורי

נעלי כדורגל

* נייקי: דגמי המונדיאל המכונים MAGISTA נולדו לאחר פיתוח של 4 שנים בשיתוף עם שחקני התקפה בהם אנדרס אינייסטה למקסום השליטה בכדור. מ-280 שקל ועד 1,300 שקל לדגם מקצועי (ישווקו החל בשבוע הבא).

* אדידס: קולקציית ההנעלה הרשמית של החברה הגרמנית מכונה BATTLE PACK והיא כוללת דגם חדש בכל אחד מחמשת קווי הנעליים של אדידס - בכולם אלמנטים בגוונים של שחור ולבן בשילוב עם צבעים נוספים. את נעלי אדידס ינעלו על המגרש כוכבים כמו ליאו מסי (ארגנטינה), לואיס סוארס (אורוגוואי), מסוט אוזיל (גרמניה) ועוד. טווח המחירים 280 שקל לדגם מתחילים ו-1,200 שקל לדגם מקצועי. הנעליים יימכרו החל מה-26 למאי.

* פומה: דגם פומה טריקס לוקח את הצבעוניות צעד קדימה: נעל ימין בצבע ורוד ונעל שמאל בצבע כחול. עם מי שינעל את נעלי פומה בטורניר נמנים ססק פבריגס (ספרד), סרחיו אגוארו (ארגנטינה), מריו בלטולי (איטליה) ועוד. מחירים: 230 שקל לילדים ועד 1,000 שקל לדגם מקצועי.

כדורים

* אדידס ומקדונלד'ס: כדורי הרגל הרשמיים של המונדיאל, של חברת אדידס, נמכרים בחנויות המותג ובחנות הספורט ב-600 שקל בגרסה המקורית שתכודרר על המגרשים, ב-100 שקל בגרסה המוכרת ובמקדונלד'ס ב-50 שקל לכל הקונה ארוחת ילדים (בכ-30 שקל).

* פומה: קולקציית כדורי הרגל של פומה למונדיאל לא תהיה אמנם על המגרשים הרשמיים אבל היא כוללת דגמים שעוצבו עבור המדינות המשתתפות. 90 שקל.

מוצרים בהשראת המונדיאל

מדובר במוצרים שאינם מיוצרים בהסכם זכיינות או שמשווקים באישור פיפ"א, ולפיכך רוכבים על גל החגיגות פריטים הכוללים את גווני נבחרות (בעיקר ברזיל), דגלים ואיורי כדורגל.

* ביגוד לילדים: חולצות ומכנסיים עם הדפסים של דגלים או של סממני כדורגל: בקדס קידס (3 ב-100), בהוניגמן ופוקס (50 שקל), ובדלתא מוצעות חליפות בצבעי הנבחרות (2 פריטים ב-80).

* ביגוד למבוגרים: המותג נאוטיקה מציע קולקציה שעוצבה בהשראת נבחרות המונדיאל הכוללת חולצות ובגדי ים: 180-350 שקל, בראלף לורן מוצעות חולצות פולו עם דגלי המדינות לנשים (!) ב-700 שקל, קסטרו מציעה לגברים קו חולצות בהשראת גווני דגלי המדינות הבולטות, 70 שקל.

ברשת זיפ מהדורת חולצות שעוצבו בהשראת המשחקים נמכרות במתכונת 3 ב-100 שקל.

* ילקוטים: המותג אאוטדור מציע ילקוטים/תיקים על טהרת נבחרת ברזיל. הגוונים הם ירוק-צהוב עם או בלי תמונת כוכבי הנבחרת. 170-200 שקל.

* מזוודות: אם התמזל מזלכם ואתם טסים לצפות במשחקים, מציעה סמסונייט מזוודה בגוונים (ניחשתם נכון) ירוק-צהוב. מדובר במהדורה מוגבלת מסדרת S-CURE. טווח המחירים: 1,350-1,550 שקל.

כפכפים

* הוויאנס: החברה הברזילאית נערכת עם מלאי אדיר של כפכפי מונדיאל המציגים גם את מספרי החולצות של השחקנים המובילים במשחקים. 100 שקל.

* ריידר: מותג הכפכפים הברזילאי משיק קולקציה בגווני המדינות שייקחו חלק במשחקים: 100 שקל לגברים ו-80 שקל לילדים.

* REEF: מותג הגלישה הברזילאי מציע כפכפי אצבע בצבעי ירוק-צהוב ב-170 שקל, ובגדי ים לגברים בגוונים של דגלי הנבחרות ב-300 שקל.

* גלי: הרשת משווקת מהדורה מיוחדת של כפכפי אצבע לגברים, שעליהם מוטבעים דגלי המדינות המשתתפות במונדיאל. 40 שקל.

* H&O: כפכפי אצבע עם דגלי הארצות (של FILA) מוצעים בכ-60 שקל.

מוצרי טיפוח

* אדידס: ניחוחות מהמגרש: המותג אדידס משיק מהדורת מונדיאל המוקדשת לצבעוניות של ברזיל בניחוחות טרופיים. הסדרה כוללת דאודורנטים ובושם לגבר ב-30-50 שקל.

* CAFEGOL: עוד בושם מונדיאלי-ברזליאי משלב את אהבת הכדורגל והקפה של המדינה המארחת. הבושם, CAFEGOL, מיועד כנראה למי שתשוקת הכדורגל והקפה בוערת בקרבו. הניחוח ארומתי על טהרת הלוונדר, בזיל ושומר. 140 שקל.

* ג'ילט: גם בזמן הגילוח אפשר להישאר מחובר למשחקים: ג'ילט משיקה מהדורת סכיני גילוח עם דגל ברזיל מסדרת פרו גלייד (60 שקל).

חנויות מונדיאל וכדורגל

* PMI: חברת PMI, המשווקת מותגים ומוצרים לילדים ובני-נוער, קיבלה את הזיכיון הבלעדי של פיפ"א להפצת מוצרי מונדיאל 2014. בועז דקל, בעל החברה, מעריך כי היקף המכירות סביב מוצרי המרצ'נדייז למונדיאל יעמוד על 50 מיליון שקל. החברה משווקת עשרות מוצרים המייצגים את 32 נבחרות הכדורגל שישחקו במונדיאל. המוצרים משווקים ברחבי הארץ ובחנות בסינמה סיטי המרכזת את כל המבחר: חולצות מדינות, חליפות כדורגל, כובעים, כדורי רגל, בובות של כוכבי המונדיאל, יומנים לתלמיד ועוד. מחירים: יומנים לתלמיד: 30 שקל; כובעים ממותגים - 30 שקל, חליפות כדורגל נבחרות, 119 שקל ועוד.

* OLE: החנות OLE (אולה) מציעה מוצרי כדורגל מקוריים של קבוצות כדורגל מכל העולם. בחנות שנפתחה השבוע במתחם שרונה בתל-אביב, ושמצטרפת לסניף שנפתח לאחרונה בסינמה סיטי בראשון-לציון, ניתן להשיג מדי משחק רשמיים של קבוצות מהליגות באירופה ובישראל, מדי נבחרות - כולל אפשרות להדפיס מספר ושם השחקן המבוקש (30 שקל תוספת), נעלי כדורגל (נייקי ואדידס), צעיפי אוהדים, כובעים, כוסות, דגלים עשרות מזכרות ועוד. בפינת האספנות מוצע ביגוד רטרו מקורי של מועדוני הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, חולצות רפליקות של מדים שנלבשו בין השנים 1980-2000, בהן לדוגמה חולצת המשחק של מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות נגד ביירן מינכן שנערך באצטדיון הקאמפ-נואו ב-1999.

כל המוצרים הם מוצרים רשמיים ומקוריים והמחירים הוגנים למדי (ואף נמוכים בחלק מהמקרים מהחנויות הרשמיות באירופה): 50-200 שקל למזכרות, 250-320 לנעלי כדורגל/קט רגל ילדים, נעלי כדורגל מקצועיות וחצי מקצועיות: 600-1,200 שקל. ביגוד וחולצות רשמיות של נבחרות המונדיאל: מ-200 שקל לחולצות אוהדים רשמיות של נייקי ועד 650 שקל לחולצה מקורית של שחקני נבחרת ברזיל. חליפות של מדי נבחרות לילדים: 300-330 שקל.

* SoGood: בחנויות הנוחות בתחנות הדגל של סונול יוצעו מוצרי מונדיאל באישור פיפ"א הכוללים כדור משחק (10 שקלים), כובע (20 שקל) או מטקות (12 שקל) עם אייקון המונדיאל.

קלפים ומשחקים לילדים

חגיגת כדורגל מעין זו מהווה חגיגה לבתי העסק הפעילים בתחום קלפי האיסוף שגורמים לטירוף בקרב ילדים. הקלפים הם להיט למשחק בהפסקות, להדבקה באלבומים, ולעתים מחולקים חינם במטרה לעודד את הילדים לנדנד להורים לרכוש עוד ועוד.

שתי חוברות מתחרות על כיס הצרכן: חוברת המונדיאל וחוברת סופרגול סוקר סטאר.

* חוברת המונדיאל: משווקת על-ידי חברת LDI וכוללת אלבומים, מדבקות וקלפי משחק רשמיים של הטורניר (5 שקל לחפיסה).

* סופרגול סוקרסטאר: חוברת שמפיצה PMI, ששמה דגש על פיגורינות (בובות קטנות) של שחקני המונדיאל. כל מעטפה מכילה 5 קלפים ודמות והיא עולה 5 שקלים. הדמויות הקטנטנות מופצות גם בשלגון מונדיאל (נסטלה, 10 שקלים).

* "מכתבים מג'ולי": בפינת ההעשרה, חוברת שתעניק ערך מוסף לילדים. מגזין ההרפתקאות "מכתבים מג'ולי" יוצא במהדורה מיוחדת המתמקדת כולה בברזיל, כולל תכנים בנושא כדורגל (39 שקל לגיליון בודד, מנוי ל-6 גיליונות ב-180 שקל).

* ספר המונדיאל: ספר המונדיאל שכתב נדב יעקובי מרכז סקירה על כל הנבחרות המשתתפות ועל 19 המונדיאלים שהתקיימו בעבר. 88 שקל.

* משחק אצבעות: ובין משחק למשחק אפשר להעביר את הזמן עם כדורגל אצבעות: משחק שהוציאה דיאמנט צעצועים מבוסס על רעיון חמוד להפליא: מלבישים על האצבעות את תלבושת השחקן מהנבחרת הרצויה ומשחקים נגד כף-היד של היריב על מגרש מותאם: 20 שקל לערכת המגרש ו-30 שקל לערכת שחקן.