מנורה לאי.די.בי: לפרוע חוב של כ-200 מ' ש' עד יום ג'

החברה בת אי.די.בי פתוח הודיעה כי קיבלה מכתב נוסף מחברת הביטוח מנורה, המודיע לה כי אם לא ישולם לה חוב בסך של כ-197.4 מיליון שקל, עד יום ג', היא תורה לנאמן החוב, "לשלם לידיה את מלוא החוב"

הסדר החוב באי.די.בי אמנם הושלם, אך הבעיות עמן מתמודדת קבוצת אי.די.בי, שבשליטת מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, רחוקות מלהסתיים. היום הודיעה החברה בת אי.די.בי פתוח לבורסה כי קיבלה מכתב נוסף מחברת הביטוח מנורה, המודיע לה כי אם לא ישולם מלוא החוב כלפיה עד ה-20 לחודש (יום ג', מחרתיים), בסך של כ-197.4 מיליון שקל, תורה מנורה לנאמן החוב, בנק אגוד, "לשלם לידיה את מלוא החוב ולפעול למימוש יתרת הביטחונות המוחזקות בידיו".

החל מינואר השנה דנה מנורה עם בן משה ואלשטיין על תנאי ההלוואה הנ"ל. האחרונים דורשים הקטנה של הביטחונות, ואילו מנורה עומדת על דרישתה לפירעון מיידי של החוב, בטענה כי עצם שינוי הבעלות בחברה מהווה עילה לכך.

עם הענקת ההלוואה ב-2012, על סך כ-150 מיליון שקל, דאגה מנורה לשמור על מקומה כנושה מובטח באמצעות הפקדת מזומנים ומניות החברה הבת דסק"ש אצל הנאמן. בהתאם לכך, מתחילת סאגת הסדר החוב בקונצרן פעלה מנורה להבדיל עצמה מיתר הנושים בחברה, וכבר ביולי 2013 ביקשה פירעון מיידי של החוב. שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין, שטיפל בתיק, ביקש אז מהצדדים לחוב המדובר להשעות עניין זה, על מנת שלא להפריע למו"מ שהתנהל על הסדר החוב בקונצרן.